Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bjorli og Oppdal
#133288 11/01/2009 10:13 PM
tb77 Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig

Jeg skal på hyttetur kommende helg, og det blir kjøring på Bjorli og Oppdal fredag og lørdag. (Ikke bestemt ennå hvilket anlegg som kjøres hvilken dag)

Kjøringen skal vi nok finne ut av, men hvordan er det med afterski på disse stedene?

Oppdal skal være knallbra hva angår sosiale happenings i Påsken, men hvordan er det ellers i året? Har Bjorli noe av afterski i det hele tatt?

Håper noen som kjenner stedene har noen gode tips (ikke nødvendigvis bare om afterski; kjøringen er det viktigste for meg og de jeg reiser med)

Så, tar gjerne også imot tips om hvilke deler av anleggene som er mest å anbefale. Både hvor det er gode preppede nedfarter (alt ifra krevende blå og opp til sorte, men ikke de mest overfylte familiebakkene) og bra off-piste.

På forhånd takk, folkens!

smile

Re: Bjorli og Oppdal
tb77 #133289 11/01/2009 10:59 PM
Fersking
Fersking

Kan kun tale for annleggene...

Svartløypa på Bjorli er strengt tatt MAKS ei middels rød løype. Fatter ikke at de har markert den svart! Eneste som tiltrekker meg til Bjorli er at det er snøsikkert og når det først er meldt snø så kommer det som regel MYE der. Synd man ikke får utnyttet så mye av løssnøen ettersom det er veldig slakke bakker der. 1/4 effektiv kjøring i løsnø kan man vel regne av hele trekket. Fin sesongstart for å trene opp beina men er lei etter en dag så blir som regel ikke mange turene dit iløpet av en sesong.

Oppdal er ikke like snøsikkert som Bjorli men du har jo uendelig med flere muligheter der. Ramler det først snø der så er det ikke tvil! Dra til Oppdal!

Har desverre ikke nok kunnskap om afterski der:wink

Sjekk føret - så velg
tb77 #133290 12/01/2009 7:03 PM
Medlem
Medlem

My 2 cents...

Hvis det først har kommet snø så er det ikke noe diskusjon: Da MÅ dere jo dra til Oppdal. Men må likevel si at nå på søndag hadde jeg det fint på Bjorli. Varmegrader "overalt" = størst sannsynlighet for tørrsnø der. Fikk noen fine runs ved å traske litt rundt fra toppen (maks 15-20 min). Hva gjelder afterski så fikk jeg ikke testet det på Bjorli, men tviler vel på at det er all verden.

Lenge siden jeg har vært på afterski på Oppdal, men da var det helt ok. Rettere sagt: Afterski'n var det vel lite av, men fest på byn var det jo litt av da. Mange lokale og høy prosentandel gutter noe som fort skaper dårlig stemning, men hvis man er høflig og hyggelig så går det alltid bra.

Konklusjon: Sjekk hvor det har kommet mest snø og hvor det er mest sannsynlig med store mengder nysnø.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå