Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Perfect Moment Never Ending
#132323 05/12/2008 9:13 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

?Less is more?

Regelen er at du hauser opp en film, dette skaper interesse og dermed billettinntekter. ?Perfect Moment? fikk uerstattelig PR av rekordhoppet til Fred Syversen. NRK Dagsrevyen og et lass med andre medlemmer av pressen dekket ?ulykken som gikk bra?, filmen ble hauset opp til de grader og vi gledet oss. Selve hoppet til Syversen er spektakulært, det er det ingen tvil om overhodet. Legger du til sekvensen til Hugo Harrison har du to gode grunner til å se denne filmen, men ved siden av disse øyeblikkene har du sett alt før.

Kort fortalt drar filmen ut i det vide og det brede, mye hippie-prat mellom innslagene om passion, freeriding, freedom osv. osv. Når du ikke akkurat har de mest talebegavede menneskene på film, la dem heller drive sporten sin enn å snakke. Dessuten blir det for mange idretter, filmen blir et kompromiss.

Thierry Donard virker å leve i sin egen verden, hvor standarden fra filmer produsert av Matchstick Productions og Mack Dawg ikke eksisterer. Perfect Moment Never Ending er utdatert, og holder ikke tritt med hva vi har blitt vant med. Kjørerne i filmen er gode, la oss ikke stikke det under en stol. Enkelte av dem er riktignok ikke gode nok til å hamle opp med de beste. Når delen til Hugo Harrison kommer virker det som en friskt pust i filmen, du forstår med en gang nivået filmen burde etterleve, men fullstendig har bommet på.

Ved siden av skikjøringen blir vi overrøst med vakre bilder fra mange steder i verden, og vi ser bildeskjønne omgivelser bli brukt på helt riktig måte. Surfe-delene er meget bra, og Donard skal ha for at han bruke tilsynelatende ukjente utøvere. Men også her har vi sett mye før. Fine bilder ja, men ikke imponerende.

Filmen varer for lenge, og har en ujevn spenningskurve. Høydepunktene kommer midt i, og etter dette går det nedover. Vi blir bortskjemt med fine bilder, men dessverre varer filmen så lenge at vi blir immune og tar endeløse strender, hvitdekkede fjell og perfekte øyeblikk for gitt til slutt.

Et godt stykke ut i filmen velger Donard å bruke filmplass for å forklare at skigutta er på diskotek. Publikum føler de ser på råfilm fra en guttetur til alpene, og en kamerat av meg lener seg over og sier, ?dette er egentlig en ganske dårlig film?.

Færre sportsgrener i filmen, færre, men bedre kjørere og kortere film uten nødvendigheten av å repetere musikken bør være grunnleggende ingredienser til neste gang. Hvis ikke blir det neppe flere ?Perfect Moments?

Bra
oppklesk #132324 05/12/2008 9:31 AM
Avhengig
Avhengig

Kudos for bra og detaljert anmeldelse!

smile

Jeg skal se Perfect Moment selv, men kommer ikke til å ha de største forventninger. Synd at filmen (etter ditt syn, i det minste, oppklesk) faller gjennom.

Ut ifra traileren virker den jo gjennomført bra og heftig.

(Men, hvor mange ganske labre filmer har ikke bra trailere...!?)

Re: Perfect Moment Never Ending
oppklesk #132325 05/12/2008 10:38 AM
Fersking
Fersking

IKKE SE!

Som Oppklesk nevner, er det altfor mange grunner til at man ikke bør se den, enn at man bør se den.

Den røde tråden er at Donard ikke virker å ha peiling på å lage film. Hovedkarakteren i filmen er utvilsomt locations, ikke kjørere. Han innrømmer også implisitt at han velger kjørere nesten vilkårlig. En av snowboarderne som er med er VIRKELIG med vilkårlig, ettersom han dukker opp mens han filmer Lene Nordermoen i kanskje filmens kjedeligste part. Kunne likegreit filmet noen stå ned en av bakkene i Tryvann. Og så har han baller til å slå fast at denne nye, tilfeldige karen er en av verdens beste big mountain kjørere. Tenker Jeremy Jones eller Johan Olofsson blir glad for å høre det. Filmen er også delt opp i to helt uforståelige deler slik at den totale tiden er på nesten to timer. 70 prosent av filmen burde ha ligget igjen på klippegulvet. Og don't even get me started på soundtracket. En av kjørerne, 37 år gammel "duuude, awrite!" HasBeen, har klart å lure Donard til å tro at hans Nickelback-gurgle-runkende band er "hipt with the kids," og flere andre band som likesågodt kunne vært byttet ut med Evanescense eller Nightwish voldtar footaget.

Kjedelige lines uten et eneste klippehopp som ender i tryn taes med gang på gang. Nesten alle kjørerne er motiverte amatører som jobber som kelnere og grafiske designere på si. Segmentet om Bigwave surfer Garrett McNamara er snabbet fra EN ANNEN FILM, samt at den er flere år gammel.

Nesten all fjellfootage er fra Chamonix, og er regelrett en eneste stor markedsføringsfilm. Med tanke på hvor mye dekning stedet får, kunne de kanskje spyttet inn slik at folk fikk se den gratis, og ikke bli robbet for 150 spenn. Fy faen. Burton-filmen, That's It That's All og flere andre har klart å vise filmene sine gratis.

Hele filmen bærer preg av en dårlig gjennomført kompisfilm laget av en ildsjel som lever i sin egen lille, selvkonstruerte verden med 166 mm kameraer, tilgang til helikoptre og en entusiastisk newagefilosofi saom fører til pjatt som "what is freeriding to me? blablabla" og "you have to respect the elements and the mountains" som går igjen og igjen i tillegg til verdensrekord i skrivefeil. Den undergraver seg selv i hele spekteret fra film til hvordan premieren ble utført. I tillegg til å robbe folk for 150 kroner fikk folk en giftbag med Friflyt og en flaske juice, måtte vente EN OG EN HALV TIME på å slippe inn i salen, samt å høre på en på-sparket presentasjon av noen kjørere, en idiotisk stollek om premier og en helt forferdelig framføring av en av sangene som nevnte Nickelback-ripoff HasBeen tvang på oss før idiotiet på skjermen startet. Arrangementet skulle begynt 20.30, klokka ti satt folk i stolene.

Med tanke på at guttegjenger fra Oslo og omegn leverer filmer med kvalitet som er ti ganger bedre, burde Donard ta en solid tur i tenkeboksen, han har tross holdt på med dette i snart 20 år. Notes f.eks, utklasserer filmen regelrett så mye at det er flaut. Surfedelen av filmen har sine øyeblikk, men også her er Donards mangel på noen som helst form for filmatisk forståelse ganske klar. Filmen har ingen særlig oppbygning; den begynner og slutter kanskje fire ganger.

For å oppsummere: med tanke på at filmen er et stunt for å plugge klesmerket Perfect Moment, er Dondard et utmerket symbol på aldrende hippie som er tragikomisk utdatert, uinformert og med hodet så langt opp i ræva at han ikke skjønner hvor lukta kommer fra. Klærne til og med, bærer preg av at han har dunket borti en dude som kjenner en dude som importerer billig outerwear fra Kina som han har fått smake på og alt fra design til kvalitet lukter middelmådighet brandet som luksus. Hugo Harrison sin part er en klar påminnelse på at man bør heller bør se Claim, og 107 m droppet er forsåvidt imponerende, bare synd at (kynisk som jeg er) man ikke ser det.

En enkel regel: hvis du ikke har med verdens beste, ikke påstå at de er verdens beste, uttrykket vannes rett og slett ut av Donard. Tør ikke tenke på hva filmen markedsføres som i mer uvitende kanaler rundt om i verden. Billettpengene sponset sikkert gratis børst for Donard, de skandinaviske kjørerne og vennene deres på afterparty'et på Fugazi i mange timer etter vi hadde gått hjem, vi SUCKERS som lot oss lure.

hmm
oppklesk #132326 05/12/2008 10:51 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Vi har åpenbart sett samme film, PhunStarr. Dessverre for oss betalte vi for det. Last ned, last ned! Uttrykket (u)see it, but don't go and see it(u) lever godt her. Det er bare det at du faktisk ikke (b)må(b) se denne.

Typisk
oppklesk #132327 05/12/2008 10:56 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

De PM-filmene jeg har sett har stort sett endt opp med å sitte å spole gjennom mesteparten. Nå skal jeg ikke uttale meg om Never Ending, men har på følelsen av at det er samma greia. Mange fine og spektakulære bilder, god stemning, det skal de ha, men det blir fort veeeldig kjedelig. Og den kvasisentimentale jabbinga om frihet og om å leve i nuet og alt det der kan de spare seg. Hørt det tusen gang før. Han fyren med den dyype stemmen som pleier å ha voiceover er jo litt artig da.

Geezuz
oppklesk #132328 05/12/2008 11:01 AM
Fersking
Fersking

så sant, så sant, Oppklesk.

Med et par hundre + i salen igår betyr det at de minimum 35.000 laks som filmcrewet and friends kunne innkassere fra betalende idioter igår gikk til en ganske fuktig fest på byen. OG, med mye fin dekning av salg av PM klær gir dette grunker i kassa til neste makkverk.

inne på noe
oppklesk #132329 05/12/2008 11:08 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Du nevner voice over-mannen Pete. Han dukker opp her også, men utgir seg for å være Thierry. Første delen av filmen snakker Thierry selv, neste delen av filmen er voice over-mannen Thierry. Altså går det fra å være en relativt tykk franskengelsk-aksent (og det funker) til en hardkokt Hollywood voice over, WTF? Hva er poenget?

Voiceover
oppklesk #132330 05/12/2008 11:11 AM
Fersking
Fersking

Haha, den hadde jeg fortrengt. Det er faktum at "Part 1" er undertekstet og at Donard figurerer med bullshitbingoprat, mens i "Part 2" tar en amerikansk dubber som helt sikkert dubber mye National Graphic reklamer og amerikanske radioreklamer for salg av møbler og hageutstyr over som "stemmen" til Donard.

hello 90's!
oppklesk #132331 05/12/2008 11:35 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Filmen hadde sine høydepunkter, men de kom IKKE på løpende bånd.Desverre minnet filmen om et "ski-extreme" innslag på discovery el. travel channel.

oppklesk #132332 05/12/2008 11:47 AM
Ivrig
Ivrig

Denne tråden er jo glimrende reklame for filmen. Tror bare jeg blir nødd til å se den :razz

Gjerne, men ikke betal
oppklesk #132333 05/12/2008 11:53 AM
Fersking
Fersking

Foreslår at du dukker opp i køen uten billett. Hadde vært pære enkelt å bare stå i køen og gå inn og sette seg.

Kritikk
oppklesk #132334 05/12/2008 12:19 PM
Medlem
Medlem

Bra, gjenomarbeidede og balanserte kritikker her. Jeg mener det. Denne filmen favner kanskje litt bredt, litt for alle. Men etter å ha sett den, synes jeg det var helt greit. Gå og se den.

oppklesk #132335 05/12/2008 12:40 PM
Medlem
Medlem

Jeg tenkte å skrive inn i dag tidlig hvor dårlig denne filmen var, men så måtte jeg jammen jobbe litt først. Og nå ser jeg jo at andre har skrevet ganske nøyaktig det jeg hadde tenkt å skrive. Med alt Donard&Co har tilgjengelig av helikoptre, locations og personer er det ganske utrolig at det ikke blir noe bedre resultat enn det her. Som en annen sa her, det er mange her i Norge som lager mye bedre filmer enn det her bare for moro.

Jeg kjører på ski, jeg driver med windsurfing, jeg kiter. Da burde jo dette være filmen for meg? Not so. Masse korte og dårlige klipp fra forskjellige ting ble bare kjedelig. Og hva i all verden var det kiteinnslaget med han fyren fra flere år tilbake? Viste vel ett hopp og en del bullshitsnakk? Bullshitsnakk var det forøvrig mye av. Litt kan være ok, men ikke så mye. Og det blir bare tåpelig når man drar fram et sitat fra Lene Nordermoen(?) hvor hun uttaler at "frikjøring handler ikke om å være ekstrem og ta sjanser, men å ha kontroll", og så vises et usigelig kjedelig run (i fine omgivelser!) hvor ikke en gang bestemora mi hadde følt at det var å ta sjanser. Ikke hennes feil at de har klipt de to tinga sammen, hun kjører helt sikkert mye brattere saker enn det der, men blir bare patetisk.

I tillegg til at filmen som helhet var overraskende dårlig (jeg har sett et par PM-filmer før og visste jo til dels hva jeg hadde i vente, men dette var likevel overraskende dårlig) så irriterte jeg meg også mange ganger over detaljer som at skikjørerne veldig ofte dro inn i skyggen på steder hvor det var sol bare et par meter til siden på store flater hvor det ikke var noen grunn til å holde seg i skyggen. Bare det hadde gjort noe av skikjøringa mye bedre på film.

Donard skal ha for at han ikke prøver å lage den feteste action-filmen med masse jeg-er-faen-så-tøff-typer, og heller satser på å formidle fjell, stemning og godfølelsen. Det er bare det at han faller så utrolig igjennom på å formidle godfølelsen. Det er ikke mye godfølelse når man sitter på Colosseum med schwært lerret, god lyd og skifilm og lurer på om det ikke er ferdig snart...

Mitt tips: Bruk heller de 150 spenna på øl og sett deg i sofaen og se på en av gratisfilmene som kommer med friflyt. De er mye bedre.

Amen
oppklesk #132336 05/12/2008 1:34 PM
Fersking
Fersking

Jeg er så enig, så enig med oppklesk, phunstarr pg old mcdonald.

La nuit de la Glisse (forrige perfect moment) var forsåvidt grei nok, men denne fremsto som en en hjemmemekket film fra en kompisgjeng som har sesonget i chamonix. Med det unntak at de hadde et helvedes budsjett.

Dårlig film og stusselig arrengement.

jaja
oppklesk #132337 05/12/2008 1:45 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Godt tips, Old McDonald. Bruk spenna på pils! Hadde det riktignok vært tappekraner på hver seterad i går kveld... Men da måtte pilsen vært gratis for å veie opp for den mest bedritne skifilmen godt utstyr kan lage.

hmm
oppklesk #132338 05/12/2008 1:54 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Noen bitre sjeler her i dag?

Oppretter nye brukerprofiler for å legge ut og kritisere... Tøfft!

Men, skal ikke si for mye jeg, er vel en sjanse for at jeg kjenner dere/deg.

Jeg er forsåvidt enig i mye av kritikken. Har aldri vært noe fan av disse filmene. Har ikke sett denne (og kommer nok ikke til å se den heller), så kan ikke si meg enig eller uenig i kritikken som kommer frem her. Men, jeg tviler ikke et sekund på det som blir skrevet.

Fordi: jeg har jeg for lenge siden skjønt at jeg ikke er i målgruppen til Perfect Moment. Slik jeg ser det, er ikke dette en film om ekstremsport for utøvere av ekstremsport. Den er for alle de som skulle ønske de drev med slikt... Den er for det store publikum. Den er for Grosvold og seerne hennes, de som setter tacoen sin i halsen mens de gurgler "WOW" når de ser 71' Nord-deltakerne vingle seg ned en skråning med randoski på bena.

Det er snakk om verdens mest distribuerte "ekstremsportfilm", som nødvendigvis må appellere til størst mulig publikum. Vi som er litt over snittet interessert i de forskjellige grenene som blir presentert i PM-filmene, bør nok holde oss til nisje/core-filmene vi er så glade i, de filmene som er laget kun for oss! De filmene som Bergans-kledde "friskuser" ikke en gang vet eksisterer!

Let them eat cake!

Et lite spørsmål bare,
oppklesk #132339 05/12/2008 1:56 PM
Entusiast
Entusiast

Ble svevet til Fred Syvertsen fanget opp av noen andre kamera enn det som ble vist på Dagsrevyen?

Hi Harry
oppklesk #132340 05/12/2008 2:00 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Nei

elsker å hate
oppklesk #132341 05/12/2008 2:09 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Du sier noe der, Jørgen. Jævla grei oppsummering av den antatte målgruppen til PM-filmene. Men jeg er en hater av rang, og misliker sterkt at mamma må se på det dritet her mens hun spiser taco.

For den store massen er innholdet i PM sikkert greit nok, hadde det bare vært pakket inn bedre. Som nevnt av Phunstarr lager guttegjenger i Norge bedre greier over en helg, enn dette mølet her.

Tilbake til målgruppen, Jørgen. Jeg er enig med deg. Men les at Anett-3 gleder seg til PM, og hun virker ikke akkurat som en som hopper i sofaen av 71' Nord... Må være et unntak.

Ehem
oppklesk #132342 05/12/2008 2:19 PM
Fersking
Fersking

Ja, Oksum, hva betyr det egentlig at jeg registrerte meg for å kritisere Never Ending? At alt jeg har nevnt bare er tull og at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Er det en slags ansenitetssystem på plass som jeg ikke vet om her? Siden Fri Flyt er partner i markedsføringen av hele greia, bør jo (ifølge din egen argumentasjon) magasinet holde seg unna en film som dette siden filmen ikke er rettet mot "oss nisje-core folk." Men, filmen gjør jo ikke det. Jeg er helt enig om at filmen bør satse bredt ut mot mainstream for å finne et publikum som passer formatet, men problemet er at filmen ikke vet hva og hvor den vil. Den oppfatter seg selv som- og markedsfører seg som en nisjefilm. Alle kjørere og utøvere blir framstilt som ganske intern og intim. Alle er på fornavn, og det legges opp til en implisitt kjennskap til de.

Faktumet er at Donard bør sette seg på skolebenken og lære og lage film. Punktum. Så må han se seg rundt på hva som finnes og lære seg å levere et kvalitetsprodukt og finne ut hvem han vil levere til, for hvis kjernen oppfatter ham som tam, sellout og urelevant, faller hele systemet sammen. Donard selv bruker jo sin erfaring gjennom 20 år og sin "standing" i bransjen ganske aktivt i markedsføringen for å bygge oppom sin cred, han støtter amatører og kaller de "verdens beste" osv, men det er jo så gjennomskuelig, så banalt når man ser filmen.

Mener du at folk skal, som deg, bare resonnere seg fram til at de ikke er i målgruppen uten noen merkbare hint fra produsentene er gitt om hvem de vil nå? Det er jo saktens meg like lett å motbevise og argumentet ditt faller jo på sin egen urimelighet.

Selvfølgelig er jeg bitter når jeg har betalt penger for noe og føler jeg har blitt lurt av amatører som forsøker å fremstå som profesjonelle, som representanter for progresjon innenfor de forskjellige sportene og som innovatører i bransjen, når saken er at det sikkert finnes Akebrettfilmcrew med større teknisk kompetanse og kreativitet enn Donard har.

Og nei, det klippet som er på Aftenposten TV er alt man får se.

oppklesk #132343 05/12/2008 3:30 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

nå skjedde det faktisk, alle forumdeltakeres skrekk:

skrev et kjempelangt og halvveis bra formulert innlegg som ikke ble postet fordi jeg ble utlogget mens jeg skrev og jobbet samtidig.

irritasjonen er litt for stor til at jeg orker å begynne igjen.

en liten oppsummering som er ganske viktig though: han har 20 års erfaring og omsetter for store beløp, langt mer enn andre friluftsfilmer er i nærheten av (ut i fra hva jeg har hørt...). Hvem skal lære ham noe om hvordan man lager slike filmer? Om systemet hans har fungert i 20 år, hvorfor skulle det nå plutselig rase sammen?

Og ja, man kan tenke selv. Alle kinofilmer kan ikke bli likt av alle. Man velger vel selv hva man vil se og ikke!

Til slutt: hvorfor bli så skrekkelig provosert og sinna over en dårlig film?? Finnes millioner av crappy filmer, innen alle slags sjangre. Kommer nok flere også, skal du se. Bruk eget skjønn og hold deg unna dem.

oppklesk #132344 05/12/2008 4:06 PM
Fersking
Fersking

vel,

som jeg og mange andre har nevnt, så har hver kid med et brett eller et par ski fått muligheten disse 20 årene til å få tak i ganske billig teknologi som setter de istand til å sette sammen produksjoner over en helg som blåser Dass-nard ut av vannet. Alt som trengs, er (som Donard selv er flink til å ta i bruk) litt dugnadsånd og motivasjon. Hvis du ser progresjonen bare de siste 2-3 årene og nivået unge kjørere er kommet opp i, burde det være en wake-up call til slike som ham.

Forskjellen er, at miljøene som en gang var ganske nisje har vokst, og at folk er savvy nok i våre dager på grunn av økt medietilgang til å gjennopmskue en halvstudert røver med mer bullshit i seg enn tre komiske-Ali'er og Otto Jespersen sammenlagt.

Da nytter det ikke å ty til gamle modeller, dvs ta masse penger for et Møkkaprodukt, enten det er film eller en billig kleskolleksjon. Folk drar tydeligvis til Nuit Glisse fordi de forventer heftige greier, men når goodwill'en er lagt død og Ola og Tom fra Kolsås kan snekre sammen heftigere greier på vinterferien i BC eller Whistler, og det samme skjer overalt, sier det seg selv at han er dømt til å mislykkes hvis han ikke wiser opp. Perfect Moment vil drukne i sin egen prompeduft med en gang det kommer en produksjon som har samme filofosi, dvs en slags kollektiv showreel fra mange sporter.

That's It, That's All er et godt eksempel. Selv om det er en snowboardfilm som vil appellere til de fleste brettkjørere, har den et massivt budsjett som satser bredere gjennom å satse på HD / Cineflex format og vanvittig naturfotografi. Den inneholder også kjøring som vil få de fleste til å svette, brettkjører eller ikke. Den har store navn som Redbull og Quiksilver bak seg, som har ørten datterselskaper innenfor mange sportssjangre og det tar ikke lang tid før noen finner ut at det går an å kombinere.

Og til slutt; du kan jo ikke gå utifra at alle skal sitte inne med de samme forutsetningene for å vite hva man skal forvente av filmen som deg? I mitt tilfelle var det første (og siste!) gang jeg har sett en PM produksjon.

Det er ikke bare filmen i seg selv som har provosert meg, men filmen + det elendige opplegget rundt. Som jeg nevnte i første innlegg, vi som ikke kjente kjørere eller var venner av noen som kjente noen, var SUCKERS, for jeg fikk ikke en krones verd for de 150 spennene jeg spyttet inn i det altomfattende Perfect Momemt rumpehullet.

Som en morsomt PS kan jeg nevne at jeg og gutta ble møtt i vestibylen på vei ut av en scrawny franskmann med DV kamera som spurte etter vår mening. Skulle bare ønske jeg var hakket vassere, i ettertid.

oppklesk #132345 05/12/2008 4:33 PM
Ivrig
Ivrig

Perfekt Moment har stjålet kr 150 av dere samt stjålet av deres tid :razz

Presten som konfirmerte meg hadde en avtale om å møte en annen person. Denne personen kom 20 minutter for sent. Da sa presten "Du har stjålet av min tid!".

Har dere vurdert å saksøke Perfekt Moment? :razz

oppklesk #132346 05/12/2008 4:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg skjønner frustrasjonen, men her til lands har man vel minst 3-4 års erfaring med at dette er et produkt man bør skåne seg for. Det var ikke så rent lite negativ omtale rundt filmen ifjor heller, da den til og med ble omredigert ETTER premieren.

Friskusene
oppklesk #132347 05/12/2008 7:02 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Jørgen S. Oksum:Vi som er litt over snittet interessert i de forskjellige grenene som blir presentert i PM-filmene, bør nok holde oss til nisje/core-filmene vi er så glade i, de filmene som er laget kun for oss! De filmene som Bergans-kledde "friskuser" ikke en gang vet eksisterer!Let them eat cake!

Jeg er i ganske stor grad enig med dine argumenter/ synspunkter på filmene til PM, Jørgen.

Men kan vel gjerne si at det ikke er første gang jeg irriterer meg over den gjennomgående, nedlatende spydige tonen du ofte bruker i innleggene dine. (Og jeg er ikke akkurat uskyldigheten selv her inne på forumet når det gjelder krass tone...men det er ikke ofte jeg bruker den; og det skjer ikke uten grunn)

Så, på vegne av Bergans-kledde "friskuser" som verken hopper i sofaen eller setter tacoen i halsen av endeløs spenning over de utfordringene som deltagerne i 71 Grader Nord bryner seg på, må jeg bare få påpeke at du hadde vel fint klart å få frem meningen din uten å få de som måtte være uenig til å virke som en gjeng uvitende fjotter.

PS! Når det gjelder det du mener må være "alle" (dog slett ikke min) forumdeltakeres skrekk: At du endelig skulle klare å skrive et kjempelangt og halvveis bra formulert innlegg?

Ville ikke dette bli samme problemet som med filmene til PM, som mange kritiserer i denne tråden...:

Hva er nytt...??? Jeg mener, jeg synes de fleste innleggene dine er både lange og halveis godt formulert, jeg.

:cool

PS! I'm eating cake right now! YUMMY!

oppklesk #132348 05/12/2008 8:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat torbærbar:La nuit de la Glisse (forrige perfect moment) var forsåvidt grei nok, men denne fremsto som en en hjemmemekket film fra en kompisgjeng som har sesonget i chamonix. Med det unntak at de hadde et helvedes budsjett.

I feel like a grain of sand...no, a grain of flesh, in the big mountains of snow...

Inntrykket vi satt igjen med etter å ha sett denne filmen var at en vesentlig del av budsjettet gikk med til stimulerende midler :wink

Jaja
oppklesk #132349 05/12/2008 9:18 PM
Fersking
Fersking

Dårlig film eller ikke, den skapte i allefall litt frisk diskusjon her på forumet. Det er bra!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå