Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Toppen av frekkhet på Gaustablikk!
#131855 18/11/2008 12:06 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Lørdag kveld ble rolig, vi skulle tidlig opp søndag morgen. Sesongens første skidag stod for døren, utstyret var fintunet, brillene pusset, ulltøyet vasket, og Statoilkoppen klar for morgenkaffen. Vi skulle til Gaustablikk for å nyte en bedre søndag!

I bilen oppover går praten lett. Alle er vi litt spente på hvordan skiformen er, om vi finner god-følelsen, eller om vi kommer til å knote og surre. Mest av alt gleder vi oss til å ha det gøy med ski på beina!

I bakkene opp mot Gaustablikk begynner vi å diskutere heiskortpriser. Siden Gaustablikk for tiden kun har 1 heis i drift , og 1-2 bakker åpne, regner vi med at de opererer med et lite prisavslag på heiskortene. Vi drømmer om halv pris, men tenker at vi vil være godt fornøyd med 20 % av.

Våre drømmer blir halv pris blir raskt knust, og våre estimater om 20 % kan vi se langt etter.

"Det blir 325 kr for et dagskort, takk!"

Jeg står der og måpner litt, før jeg prøver meg, litt nølende, med "studentrabatt?", jeg vet svaret allerede før jeg åpner munnen og tar motvillig frem kortet og betaler.

Det hadde seg nemlig slik, at jeg på vei til billettluka la merke til en stor kassebil som tilhørte det Slovenske alpinlandslaget. Hmm...så det er de som har satt opp porter ja....jeg kjenner skepsisen brer seg i mellomgulvet. Plutselig er jeg omringet av Rjukan Alpin, de er ikke mange, men de fyller området på mirakuløst vis - noe de senere også gjorde en god jobb med i bakken. På toppen av dette oppdager jeg at det som må være deler av det Norske landslaget i Telemark også har lagt skidagen sin til Gaustablikk.

Jeg tenker at det kommer til å bli trangt om plassen.

Kortet blir kjøpt, og jeg gremmes over min dårlige økonomiske sans - denne gangen er det ikke tvil om hvem som lurte hvem...

Mens vi presser føttene våre ned i sko som på en eller annen merkelig måte har krympet siden i våres, lurer vi på om vi i det hele tatt kommer til å få plass. Det er jo rett og slett fullt her!

Vel, hvis det ikke var fult før, så ble det fult i det en ny og folkerik alpinklubb i grå bula-sett entrer scenene.

Det er noe som ikke stemmer. En kjapp gjennomgang av fakta gjør bildet klart. Jeg har blitt robbet, på åpen gate, og det (motvillig) frivillig!

fakta: 2 landslag+2 alpinklubber+En hel haug med ivrige privatister+1 kort t-krok heis+1 og 1/2 kort bakke=FULLPRIS PÅ HEISKORT

Det er greit at finanskrisen har nådd Telemarks høyere fjelltopper, og jeg skjønner at det er små marginer i denne bransjen, men slik oppførsel og total mangel på evnen til å utvise godt skjønn synes jeg er toppen av frekkhet.

Det blir lenge til jeg besøker Gaustablikk igjen...

Noen har blitt kraftig lurt her
Axel Rosenberg #131856 17/11/2009 7:40 PM
Fersking
Fersking

Jeg var på gaustablikk både 13,14 og 15 november, greit, folksomt var det der, og alpingrupper var der, som oss, var dem å sikkert sykt stoka på at plassen var dekt med snø ,en heis var opnet, de fikk sin første dag i bakken ..!

Ingen vits idiss!

Jeg møtte folk fra mange timers avstand, så om man var med i en alpintgruppe, hadde twintip, eller snowboard som meg, tipper jeg bare alle var megastoka!

Og heiskortet betalte jeg 200 kroner pr dag alle dagene! Siste dagen kom vi litt sent så vi spurte om 2 timers kort, som vi trudde vi kunne få billigere, da svarte den iskalde tjeien i kassa med at 2 timers koster 220 og heldags koster 200. hehe, så vi betalte ikke mer en 600 kr får tre dager i bakken til tross mildvær og litt regn, og veldig tung snø på søndag om jeg må henge meg på bølgen å klage litt her jeg å

Veldig kjipt at dere fikk en dårlig dag, men tipper g.blikk kommer til å bli morro å kjøre all around når man kan få testa alle løypene til jul / nyttår, GLEDER MEG!

BEKLAGER
Axel Rosenberg #131857 17/11/2009 7:41 PM
Fersking
Fersking

Så fanken ikke at denne tråden var så gammel, ha et fint år!heheh

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå