Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Åpner Målselv til helgen?
#131747 13/11/2008 10:39 AM
trekuk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Leste i Tromsø eller Nordlys (husker ikke hvilket) at Målselv-anlegget regnet med å åpne i helgen. Er det noen som vet om det er hold i dette, eller er det igjen snakk om deres noget avslappede forhold til virkeligheten? Ikke noe info å finne på nettsidene deres, men webkameraene vitner jo om ikke så ille forhold. Hvis de da faktisk viser tilstanden pr.nu. Målselv Fjellandsby har jo vist seg å være ganske kreativ med bildebruk i forbindelse med PR (les bilder av Lyngen med fjord og det hele i reklamemateriell).

BUMP
trekuk #131748 13/11/2008 1:21 PM
Medlem
Medlem

Opp med denne tråden for jeg lurer på det samme. Webkamerabildene oppdaterer seg (i hvert fall bildet av parkeringsplassen) så da vil jeg tro at de viser tilstanden pr. nu.

tja.
trekuk #131749 13/11/2008 1:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hadde nå egentlig bestemt meg for aldri å sette mine føtter i det bedritne anlegget der igjen. Men av mangel på alternativer her oppe er det rart hva man kan finne på for å få stått litt i heisen. De har vel noen snøkanoner så det er vel ikke usannsynlig at de kan åpne noe snart. Det ser ut som de har preppa og fiksa litt i området rundt toppheisen på webcamen så kanskje de åpner der?

Re: Åpner Målselv til helgen?
trekuk #131750 13/11/2008 1:30 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har i det siste hørt at utbygging av Håkøybotn kan starte allerede til sommeren '09! Noen som vet noe om dette? Flere av miljøene er visst blitt kontaktet for å komme med innspill til hva et skikkelig anlegg utenfor Tromsø burde ha...

Bare luftslott?

Re: Åpner Målselv til helgen?
trekuk #131751 13/11/2008 1:33 PM
Entusiast
Entusiast

Det er satt i gang snøproduksjon i Narvikfjellet (i går kveld, faktisk!), om det på noen måte hjelper. De som leste om Målselv i fjor høst her på forumet vet meget godt hva jeg synes om det anlegget der.:wink

håkøybotn
trekuk #131752 13/11/2008 1:36 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det har de vel krangla om de siste 30 årene. Grunneierne er visst ikke så ivrig. De var vel på gli hvis det skulle bli OL, men nå blir d jo ik no av det. Om det noen gang hadde blitt et "skikkelig" anlegg er nå et annet spørsmål. Lille blåmann er jo det slakeste fjellet på hele Kvaløya. Jeg fatter ikke hvorfor det alltid skal bygges skianlegg på de mest ubrukelige toppene i det her landet?

Målselv
trekuk #131753 14/11/2008 9:53 PM
Fersking
Fersking

Hadde som pete over lovt meg selv å holde meg langt unna Målselv, men hørte ryktene selv her i dag og ble gira på å teste skia.

Etter en kjapp telefon kan jeg imidlertid avkrefte ryktene om åpning. Drivis i elva hadde stoppa snøproduksjonen, så åpningen er utsatt. Mulig barnetrekket åpner utpå søndag. Tidligste åpning blir dermed neste helg. Kan også informere om at snøkanonene er samlet i toppbakken, dvs at åpning av bakken helt til bunn ikke er planlagt med det første. Dermed er det bare å smøre seg godt inn med den etterhvert så velkjente tålmodigheten?

Håkøybotn gidder jeg ikke engang tenke på før første spadetak er tatt.

Leve kroken!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå