Kjære Stuntman!
Jeg aner ikke hva Oslo Sportslager driver med, for jeg bor heldigvis ikke i Oslo. Det gør tydeligvis du, og da er det ikke rart du ikke har peiling på ski, men mer peiling på internett og sånt.
Jeg skjønner at SC monterer skia der du vil ha dem men starten på denne diskusjonen viser vel at det er verdt nada. Dette handler om å få råd og tips av folk som kan det de selger og det varene skal brukes til. Jeg er VPG-fan, og stoler mer på han som dundrer ned fjellsider i Get Lucky (skisjefen på VPG) enn pastellargekleddde mellomeuropeere som har som jobb å surfe på nettforum.
Ekspertisen hos norske faghaldrere på ski og snowboard utenfor Oslo er i god, det skal jeg love deg. Men jeg er enig i at oslo- og kjedefolka ofte er på jordet (G-sport sjefen i Norge uttalte i Dagbladet at Jon Olsson lever et stille og tilbaketrukket liv som skistjerne... Smart).
Du må også forstå at importørene og butikkene i Norge ikke beregner 150% avanse. De konkurrerer med nettet, og setter prisene deretter. Men de kan ikke selge utstyr med tap, det skjønner sikkert du også.
Og det vi aldri må glemme at faghandleren, enten det er verktøy eller ski, er vi nødt til å ha her i landet, hvis ikke kan vi bare drite i det hele gjengen. Prøv å få tilpassa og blokka skoene dine på SC i tilleg til stansing av såle på skia og ny stålkant, alt mens du sitter på heiskroa og spiser lunsj!