Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Mantra?
#130960 24/10/2008 3:30 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvordan funker Völkl Mantra som 60 off-piste/40 bakke?

Bra definsjon
Freerider.... #130961 24/10/2008 3:47 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Freerider....:Hvordan funker Völkl Mantra som 60 off-piste/40 bakke?

Jeg synes du treffer bra med forholdet 60/40. Jeg ville sagt en mellomting mellom 60/40 og 70/30.

Jeg har Mantra, og er veldig fornøyd. Til å være en relativt bred ski, er den lettkjørt, og funker fint i preppet bakke.

Men jeg begynte å kjøre ski for kun 3 år tilbake, så er ikke erfaren eller teknisk nok til å få 100% kontroll på skien ennå. Så, jeg har nylig kjøpt meg et par Atomic Nomad Blackeye for bakke-orientert kjøring, og for å bli mer stødig off-piste, før jeg kan virkelig dra nytte av Mantra'ene.

Men selv JEG merker at når teknikken sitter, så er Mantra være en nydelig ski! Og fartsstabiliteten er virkelig dønn solid!

Jeg gleder meg til jeg er på et nivå at jeg kan kjøre den fullt ut.

i forhold til Seth?
Freerider.... #130962 24/10/2008 7:29 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

høres bra ut.. men hvordan er denne i forhold til seth?

Vassere...
Freerider.... #130963 24/10/2008 8:21 PM
Fersking
Fersking

Sitat Freerider....:høres bra ut.. men hvordan er denne i forhold til seth?

Mantra er mye vassere på hardt underlag. Seth er muligens litt bedre i løssnø - den er både bittelitt bredere og en god del mykere.

Har selv kjørt Mantra i flere år, og synes den er fantastisk god i preppa bakke i forhold til bredden, men den har en tendens til å dykke litt i dypsnø.

ok
Freerider.... #130964 25/10/2008 8:59 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

ok... høres ut som det i tilfelle er skien for meg :P vet noen hvos de selger fjorårets mantra, eller har gode priser på årets modell?

Prøv denne...
Freerider.... #130965 25/10/2008 9:19 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sport Conrad
Freerider.... #130966 25/10/2008 12:04 PM
Avhengig
Avhengig

Sport Conrad i Tyskland fører Völkl, og har Mantra.

Men, nå som krona har falt, og kursen på Euro ikke er like fordelaktig som for kun noen få uker tilbake, er det ikke like mye å spare.

Du bør likevel kunne få et par Mantra til Norge med f.eks Jester-bindinger til drøye kr 6000,- med alt av frakt, toll og moms inkludert.

Det er ingen gal sum i det hele tatt.

Jeg kjøpte mine Mantra hos Anton Sport her hjemme i februar, og jeg gav kr 7000,- for min pakke (det var også med Jester-bindinger) og jeg så ikke ETT sted i Norge som kunne tilby en pris som var i nærheten da. Og tviler på at du får det til nå.

vanskelig :P
Freerider.... #130967 26/10/2008 7:55 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

er så mange ski og velge mellom :P hva med denne? [urlhttp://www.oslosportslager.no/produkt/k2-apache-outlaw-all-mountain-ski-19532.aspx[/url]

oops feil
Freerider.... #130968 26/10/2008 7:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

gjorde en feil der ja :p

men tenkte på K2 Apache Outlaw http://www.k2skis.com/products/skis.asp?id=2

MANTRA
Freerider.... #130969 27/10/2008 12:30 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

MANTRA er en dundrende god allmoutain ski,ble også overasket over hvor godt di satt på isføre.Ble desverre frastjålet skia i st anton i januar i fjor.:(

bedre enn k2 skia?
Freerider.... #130970 27/10/2008 7:58 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

tror du den er bedre enn både Apache Outlaw og Seth?

Bedre
Freerider.... #130971 27/10/2008 9:36 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat Freerider....:tror du den er bedre enn både Apache Outlaw og Seth?

Mantra er nok bedre enn Seth som allround-ski, da Seth er en del mykere (og fungerer en tanke bedre enn Mantra i pudder)

Apache Outlaw er mer allround igjen, og mer lik Mantra i kjøreegenskaper. Men, K2's ski er jo som regel relativt myke, og Outlaw er mykere enn Mantra.

Men, begge to er knallski, så tror ikke du kan gjøre noen feil uansett hvem du velger.

Personlig ville jeg anbefalt Mantra, men det har så klart INGENTING med at jeg har den selv...! :grin he he

Enkelt valg
Freerider.... #130972 27/10/2008 9:51 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Dynastar Legend Pro Rider er jo overlegen Vølkl Mantra i alle forhold - situasjoner.

Det var en bastant påstand...
Freerider.... #130973 27/10/2008 6:12 PM
Fersking
Fersking

Sitat erik j.:Dynastar Legend Pro Rider er jo overlegen Vølkl Mantra i alle forhold - situasjoner.

Dersom du har kjørt på begge skiene kan du kanskje forklare hva som gjør Pro Rider så mye bedre bedre?

Jepp
Freerider.... #130974 27/10/2008 7:35 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Rampus:<blockquote><p>Sitat erik j.:Dynastar Legend Pro Rider er jo overlegen Vølkl Mantra i alle forhold - situasjoner.

</p>

Dersom du har kjørt på begge skiene kan du kanskje forklare hva som gjør Pro Rider så mye bedre bedre?

</blockquote>

I likhet med Rampus vil jeg også gjerne ha litt mer begrunnelse på akkurat påstanden om at Legend Pro Rider er så overlegen Mantra.

Altså, Pro Rider skal være en knallski det, men at den er overlegen Mantra...?

Fortell, fortell, erik j!

:cool

ja ja....
Freerider.... #130975 27/10/2008 10:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skulle skjønnt man ble svar skyldig her:surprised Begge er jo bra ski, men jeg tenkte jeg kunne slenge inn en kommentar ettersom det er mye mantra prat her. Skismak er jo subjektivt og hvis jeg skal trekke fram mine favorittski fra noen år tilbake blir det lett kneissl tanker. De hadde jeg i 200+ skidager før jeg ville skifte de ut. I den tiden kjørte jeg også endel på de "legendariske" gandalf skia (v-ski explosive) som mantraen jo vel er oppfølgeren til.Alle hadde lyst på de, men de var tankeren underlegen i pudder, bakke, oppkjørt, fart, ja alt egentlig med kanskje unntak av bunnløs skogskjøring!Muligens var jeg litt sent ute men i 04 ville utviklingen ha det til at tankersen var blitt for smale, så jeg fulgte etter å fikk tak i pro riders. Den utviklingen har jeg fulgt for jeg syntes det var genialt med et alt-i-ett ski, noe som også mantraen er.Pro rideren var et naturlig steg videre fra tankeren, stødig & stabil, bra i bakke, flyt i pudderet, god i både skog & bratte fjell og en ski til å stole på. Kjørte også på den første mantraen (94 i midja), men da var vel egentlig den gamle tankersen et bedre alternativ overall etter min smak! Den nye mantraen (96 i midja) er greit bedre enn den første, men jeg finner ikke noe slags terreng eller snøførhold jeg heller ville brukt en dag på mantra enn pro ridersen. Hvis man liker en lettkjørt ski kan jeg se at noen liker mantraen bedre, men den stabile knuse gjennom alt føre følelsen som pro ridersen gir kan jeg ikke finne i verken 184 eller 191 mantra. Mulig andre har det, for det er jo de egnskapene jeg liker med pro ridersen som mange andre digger med mantraen. Det kan de veldig godt ha rett i, men i direkte sammenligning med pro ridersen mener jeg det er et hakk ned med mantra i alle forhold jeg har prøvd de i!!

Til denne sesongen kommer det en videreutviklet pro rider som visstnok skal overgå den forrige, den har jeg ikken fått prøvd ennå, men det gleder jeg meg til:)

en ting
Freerider.... #130976 28/10/2008 7:31 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

hvordan er mantra/Outlaw i bakken i forhold til PE? vet jo at pe er mer bakkeski, men må ha noe å sammenligne med :razz

Re: Mantra?
Freerider.... #130977 28/10/2008 8:11 AM
Entusiast
Entusiast

Mantra: Mer lettkjørt, mer svingvillig, flyter litt bedre.

Legend Pro: Enda bedre i stor fart, hakket mer stabil, knuser seg gjennom alt.

Begge skiene er gode i bakke, med mantraen som mer leken, LP drøyere i stor fart.

Den nye versjonen av Pro er visstnok mykere i tuppen for å gjøre den mer lettkjørt. Det kan fort bli en smakssak, men for min del vil jeg ikke sette pris på et forsøk på å gjøre den mer "tilgjengelig" for massene eller bedre i løssnø. Setter veldig pris på at det er en krevende ski, og at det er en tanks som knuser all motstand. Vil jeg ha bedre flyt er jeg heller på et par andre ski.

Her er en som har kjørt på neste års, høres ikke veldig lovende ut... http://tetongravity.com/forums/showthread.php?t=127622&highlight=dynastar

Dersom det stemmer at den har blitt myket opp vil jeg heller gå for XXL når mine skal erstattes. XXL er fortsatt en kompromissløs ski, laget for å gunne på.

legend pro 09
Freerider.... #130978 28/10/2008 9:08 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tenkte jeg bare skulle føye til litt ang årets Prorider.

Den er i år satt sammen på samme måte som xxl, med "racing konstruksjon"

Vertikale sidevegger, hel trekjerne og metallplater.

Ut i fra dette ville jeg tro at den har blitt stivere og dermed distanserer seg mer fra Mantraen.

Freerider.... #130979 28/10/2008 9:41 AM
Entusiast
Entusiast

Pro Rider har alltid hatt "racing" konstruksjon. De første årsmodellene ble også laget i Dynastars egen racingfabrikk eller raceroom.

Konstruksjonen satt til side, jeg refererer bare det jeg har lest. Har ikke hatt sjansen til å teste årets modell av Pro, men har prøvd XXL, og den er helt latterlig bra...

xxl
Freerider.... #130980 28/10/2008 9:58 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

er det gjort noen forandringer på xxl da? tenkte den ville være uforandret!

hvorfor forandre egentlig, den er latterlig bra:)

Freerider.... #130981 28/10/2008 10:11 AM
Entusiast
Entusiast

Det var 08/09-modellen av XXL som jeg testa. Helt vill ski... Sammenliknet den med Salomon Rocker og Nordica Jah love. Her er det jeg skrev:

Impressions of Salomon Rockers, Nordica Jah Love and -09 Dynastar LP XXL 194

Got to Demo these friday, just 1-2 runs on each, but impressions anyway.

Me: 6´0´´, 185, snowboarder back as skier for last 3 seasons, everyday ski 186 LP, 185 Praxis on better days.

Conditions: Windblown pow, crust, chunks and crap, pockets of fresh in between, groomer runout in nice but hard condition.

Disclaimer: First impressions, not exhaustive, longest ski I´ve been on before was the 190 Katana.

Solly Rocker 192.The term flaciddity comes to mind on the way up the t-bar. The nose on these things just flop around like crazy. Impressions in difficult conditions are that these are heavy, a bit uninspiring but confident skis. Tails feel softish, but a very solid feel underfoot. In pow, these are awsome, very fast from one turn into another, snappy and very easy to handle both in untracked and tracked areas. Groomer runout is a complete disaster, they feel unbalanced and heavy. In a way more difficult to handle than my Praxis.

Nordica Jah Love 185.FAT! Going up the lift, it feels like my legs are being forced apart, and they are, by a waist of 140mm and nose of ridiculous size. They feel very unvieldy going up, but going down, they´re very easy to handle, like doing short turns and are nimble in any type of pow. They don´t make you want to go mach 10, but seem to tolerate pretty high speeds without trying to force you into going any faster than you normally would. Their name seems very appropriate, easy going and happy, no stress. On groomers they are s-l-o-w from edge to edge. Tip them over, wait, wait, wait, here they come, and then the edge completely fails to grip on anything hard.

Dynastar LP XXL 194.Going up, these feel solid. Pretty narrow compared to the others, more like a "real" ski. First turn in hard, leftover windblown crap, "are these gonna turn at all?" then discovering that yes, they will turn, but you don´t have to. At all. Make two turns were you made ten on the Jah Loves and five on the Rockers. Absorb any kind of bump, track, ice sheet or whatever and just keep going. I thought my 186 LP´s were stable, but now i know what stable is. Surprisingly they are also very well mannered, come to a stop when you want to and can even make short turns if you force them a bit. On the groomers they arch long turns, and give everyone the distinct impression that you are skiing groomers just out of necessity. You have somewhere else to go, but you will be going there fast. Oh, yeah, top sheets look like shit, but so does the ones on the Jah Love, and you´re not getting these for the graphics now, are you? If you are a decent skier, these will make you look ten times better.

Bra svar
Freerider.... #130982 28/10/2008 11:38 AM
Avhengig
Avhengig

Gode og utfyllende svar fra både erik j. og SiSt.

Kan ikke si noe på dem hva angår Pro Rider versus Mantra. Jeg må bare ærlig innrømme at jeg ikke har kjørt Pro Rider, og derfor kun hadde andres oppfatning/anmeldelser/tester å forholde meg til.

Men nå er nok de fleste som deltar aktivt på FriFlyt-forumet adskillig mer erfarne og dyktigere skikjørere enn meg. Må bare innrømme det. Og jeg gunner ikke på så ekstremt heller. Kommer jeg over 60 km/t (det skjer ikke så ofte) så synes jeg det går virkelig unna.

Med tanke på fartsstabilitet, så har jeg jo min egen kjørestil i tankene når jeg har hevdet at Mantra er fartsstabil til tusen. Og det synes jeg den er.

Men, hva man liker med én ski kontra en annen vil jo alltid være subjektivt...

Freerider.... #130983 28/10/2008 11:44 AM
Entusiast
Entusiast

^^

Mantra er fartsstabil. Legend Pro er bare hakket mer... Det er ikke snakk om enorme forskjeller her, og jeg kunne helt fint tatt en sesong på Mantra uten å mistrives. Egentlig bare et spørsmål om preferanse.

Nja
Freerider.... #130984 28/10/2008 11:48 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat Freerider....:hvordan er mantra/Outlaw i bakken i forhold til PE? vet jo at pe er mer bakkeski, men må ha noe å sammenligne med :razz

Jeg er ikke helt enig med deg, Freerider.

PE funker greit i bakken, da den er stiv til å være twin tip/jibbeski. Men det ER og BLIR en parkski som høres mest hjemme der.

Jeg tror jeg vil påstå at både Mantra og Apache Outlaw gjør en bedre jobb i bakken enn PE.

Kjører man en del park (og kanskje også pipe) men vil ha en ski som funker også i bakken, så er K2 et bra valg.

Kjører man ytterst lite i park...dropp PE.

Tilføyelse
Freerider.... #130985 28/10/2008 11:51 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat tb77:Kjører man en del park (og kanskje også pipe) men vil ha en ski som funker også i bakken, så er K2 et bra valg.

"...så er K2 PE et bra valg", skulle det egentlig være...

Freerider.... #130986 28/10/2008 2:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Kasper A.S:Tenkte jeg bare skulle føye til litt ang årets Prorider.Den er i år satt sammen på samme måte som xxl, med "racing konstruksjon"Vertikale sidevegger, hel trekjerne og metallplater.Ut i fra dette ville jeg tro at den har blitt stivere og dermed distanserer seg mer fra Mantraen.

Trekker tilbake det over, har fått litt feil info.

Prorideren har blitt snillere i år, mykere tip og tail, mantraen fortsetter å være mer lettsvingt, prorideren har 2m lengre svingradius enn mantra.

Ja
Freerider.... #130987 28/10/2008 3:31 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Kasper A.S:<blockquote><p>Sitat Kasper A.S:Tenkte jeg bare skulle føye til litt ang årets Prorider.Den er i år satt sammen på samme måte som xxl, med "racing konstruksjon"Vertikale sidevegger, hel trekjerne og metallplater.Ut i fra dette ville jeg tro at den har blitt stivere og dermed distanserer seg mer fra Mantraen.

</p>

Prorideren har blitt snillere i år, mykere tip og tail, mantraen fortsetter å være mer lettsvingt, prorideren har 2m lengre svingradius enn mantra.

</blockquote>

Skulle Pro Rider'en distansert seg mer fra Mantra, så måtte den vel ha blitt enda stivere, ja. Og ikke mykere.

Selve konstruksjonen høres jo faktisk helt ut som Mantra. Den er også en sandwich-konstruksjon med vertikale sidevegger, trekjerne og metallplater (titanal)

Mantra er vel faktisk helt ærlig bygget mer eller mindre som en bred GS-ski (litt mykere bare)

Freerider.... #130988 28/10/2008 3:59 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat tb77:<blockquote>
<p>Sitat Kasper A.S:<blockquote><p>Sitat Kasper A.S:Tenkte jeg bare skulle føye til litt ang årets Prorider.Den er i år satt sammen på samme måte som xxl, med "racing konstruksjon"Vertikale sidevegger, hel trekjerne og metallplater.Ut i fra dette ville jeg tro at den har blitt stivere og dermed distanserer seg mer fra Mantraen.

</p>

</blockquote></p>

Skulle Pro Rider'en distansert seg mer fra Mantra, så måtte den vel ha blitt enda stivere, ja. Og ikke mykere.

Selve konstruksjonen høres jo faktisk helt ut som Mantra. Den er også en sandwich-konstruksjon med vertikale sidevegger, trekjerne og metallplater (titanal)

Mantra er vel faktisk helt ærlig bygget mer eller mindre som en bred GS-ski (litt mykere bare)

</blockquote>

Det stemmer rimelig godt. Har selv et par Rossi GS-ski i 191, og den mest synlige forskjellen med LP rent konstruksjonsmessig er at metallagene i GS-skiene er rundt dobbelt så tykke som de i LP-en. Mantra og LP er jo svært like både konstruktivt og i dimensjoner, og begge er overraskende gode bakkeski, bredden tatt i betraktning.

Freerider.... #130989 28/10/2008 4:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

grunnen til at ejg sammenlignet med PE er at det er de jeg har nå :P

Svingradius?
Freerider.... #130990 28/10/2008 4:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

er svingradiusen på Mantra/Outlaw mye lenger?

Ganske likt
Freerider.... #130991 28/10/2008 6:13 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Freerider....:er svingradiusen på Mantra/Outlaw mye lenger?

Ah, du HAR Public Enemy allerede...?

Tja, da vet jeg vel helt ærlig ikke om du ikke heller skulle vurdere et par som er enda bredere enn Mantra og Outlaw. Altså, et par som er mer fat enn midfat.

PE har vel en svingradius på rundt 20 meter?

Mine Mantra 184 har 22,5.

Kanskje Katana vil være noe? De er mer rettet mot off-piste kjøring, og er adskillig bedre enn Mantra i pudder. Det eneste Katana, som er storebroren til Mantra, skal være merkbart svak på er, er kjøring på is/veldig hardt underlag.

Men så klart, som en allroundski, er Mantra bedre.

Men, alt i alt, siden du har PE, så burde du jo klare deg greit i alt annet enn dyp pudder.

Og da spørs det om behovet for å kjøpe et nytt par med ganske lik bredde egentlig er der.

Så sant du ikke bare har veldig lyst til å kjøpe noe nytt da! :grin

Jeg kan forstå deg godt hvis det er tilfelle. Er slik selv.

for små :p
Freerider.... #130992 28/10/2008 7:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Grunnen til at jeg vil bytte ski er at PE'ene er blitt for små.. fikk hekta på offpiste for 2-3 år siden og har brukt PE til det. men nå trenger jeg en ny ski som jeg både vil bruke i bakken men som og skal være god i løssnøen :p en ganske umulig kombinasjon med andre ord :P

så nå står det egentlig mellom Apache Outlaw og Mantra. så sant ingen har noe annet som er bedre og foreslå!

Bridge?
Freerider.... #130993 28/10/2008 8:52 PM
Avhengig
Avhengig

Ikke for å kaste innpå enda flere valg, men har du sett på Völkl Bridge?

Der har du vel kanskje en av de aller beste virkelige allrounderne, da den er full twin tip, og med så og si samme stivhet som Mantra.

92 mm på midten, og omtrent samme svingradius som du har med PE'ene dine.

Bridge har fått masse god omtale, og du har da altså en ski som både funker til park, bakke og off-piste...

Bare et tips...

Men, hvis du står fast på enten Mantra eller Outlaw?

Mantra! Jeg tror jeg tør å påstå at alt i alt er det en bedre ski.

mantra eller bridge da?
Freerider.... #130994 30/10/2008 4:53 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvis det hadde stått mellom mantra og bridge... hva ville vært best da, tror du?

Begge er bra
Freerider.... #130995 30/10/2008 5:10 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Freerider....:Hvis det hadde stått mellom mantra og bridge... hva ville vært best da, tror du?

Begge er veldig bra ski!

Jeg kjenner kun Mantra fra egen kjøring, men jeg vet at Bridge også er knallbra. (Kjenner et par stykker som er veldig fornøyd!)

Kjør noen Google-søk etter tester/anmeldelser av Bridge, så får du det bekreftet at den skal være bra. (Selv om selv tester gjort av seriøse skiblader/nettsteder også er subjektive)

Så, det kommer an på DIN bruk.

Mantra er vel ikke ubrukelig i park, men ikke noe man helst drar med seg dit. Så klart, man kan hoppe med den, men den har jo kun en liten hevet baktup (slik at man kan kjøre switch til nød)

Og, Mantra er nok også litt for stiv til å få stor glede ut av hopping.

Men hvis du ønsker (som jeg har hatt inntrykk av) å kjøre ca like mye i preppet bakke, park, og off-piste, så tror jeg nok Bridge med sin ekte twin tip er bedre.

Den er litt mykere enn Mantra, og dermed ikke like fartsstabil. Men, dermed er den nok muligens litt bedre i pudder, til tross for noen få millimeter smalere på midten.

Så, så lenge du ikke MÅ ha en ski som er dønn stabil i utforhastighet nedover fjellet (og det er vel ikke Mantra heller) så tror jeg kanskje du skal vurdere Bridge.

Jeg har en forkjærlighet for Völkl, og hadde jeg kjørt en del i parken (noe jeg ikke gjør, bortsett fra et lite hopp innimellom) og switchet, noe jeg heller ikke gjør, så hadde jeg valgt Bridge! Ingen tvil!

Jeg ser ikke det at den er litt mykere som nødvendigvis negativt, da den vil være mer lettsvingt.

En ting som egentlig er (burde i alle fall være) ganske irrelevant er at Bridge ikke har et like kult design som Mantra (etter min smak)

Jeg er ikke noe begeistret for "grafitti-vegg"-designet på Bridge. Mens jeg synes årets Mantra er utrolig kul i svart, med rød såle.

Men, som sagt, dette er jo en smaksak. Mulig du synes grafitti-look'en er sykt fet.

smile

Pris?
Freerider.... #130996 31/10/2008 3:48 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

hva ligger bridge på i pris? og hvem fører den i norge?

6000,-
Freerider.... #130997 31/10/2008 6:39 PM
Entusiast
Entusiast

Ser ut som prisen er 1000,- kroner lavere i år enn i fjor.NB: Bridge er en stiv ski, riktignok med ganske normal fleks i tuppene, men blandt de stiveste i sin klasse.Sjekk ut tendenzer.no

King fujas?
Freerider.... #130998 03/11/2008 6:25 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

hvordan er king fujas i forhold til: bridge, mantra og Apache Outlaw?

Gjeeesp
Freerider.... #130999 03/11/2008 6:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Skal si du er grundig i ditt nye ski valg.. Gjør deg bare oppmerksom på at det finnes 1000 stk der ute med forskjellig meining,og for at du skal få svar med godt innhold må jo alle ha prøvd di forskjellige variantene du spør om,og det tipper jeg er ytterst få som har gjort.. Er du så i tvil prøv og få tak i friflyt magasine som kom ut på disse tider i fjor,og stol på dem. Lykke til

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå