Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
D nye trenden med loose klær, en vits?
#129291 29/12/2004 1:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Ser de nye klærene som kommer ut nå, fra Sweet, Whiteout, Norrøna osv. Det er sås svært og stort at vi ser ut som vi har stjålet klærene vi bruker. Hva er vitsen? (Før noen sier at hvis jeg må spørre om vitsen, har jeg ingen ting i slike klær å gjøre uansett, så hear me out......)

Jeg står selv telis og suger på snowboard. For meg er det som å lære å snakke fransk, det er ikke aktuellt å bruke tiden på. Men jeg ser det at blant snowboardere har det ikke samme konsekvens å ha store klær. Bena er montert fast i forhold til hverandre og det brukes store boots...nå vil ikke jeg inn i noen stramme neopren bukser fra 80 tallet, her, men dagens "mote" er for loose og ser bare teit ut.....

Men jeg som står telemark, jeg beveger bena mye, knærene må bøyes konstant, mest sannsynlig er innsiden av bena i konstant kontakt med hverandre. Baggy klær, vil komme i veien for skikjøringen.......

Any thoughts?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg står telemark, og ser ut som en snowboarder. Jeg fant tidlig ut at norrøna trollveggen og lowe alpine lue ikke var noe for meg. Men hvis noen liker det, good for them. Synes eneste konsekvens av å kjøre ski i baggy klær er at det føles digg.

More than words
OP Offline
More than words

Ingen av de ovennevnte merkene har noen spesiell baggy-shape da hvis man kjøper de i riktig størrelse, hadde du skullet krype inn i en xxl-bukse hadde jeg skjønt problematikken.. Når Frode Grønvold og Henrik Haaland klarer å kjøre telemark fett som faen med whiteout burde du klare det og... Forresten så ser sweet-buksene helt jævlig ut, ikke særelig baggy er de heller..

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører telemark med ei semi-baggy bukse fra Light, og har ikke noe problemer med dette. Den er smidig og ledig, og er absolutt ikke i veien for meg. Tror uansett det er lenge til det er vidden på buksa(innen rimelighetens grenser da) som hindrer de fleste fra og utivkle seg i positiv retning som ski- eller brettkjørere

More than words
OP Offline
More than words

Joda, jeg var jo redd for at dette KUNNE bli en sånn, "bare hold deg til trollveggen du og slutt å mas" men dere fikk nok ikke helt med hva jeg mente..

JEG SYNS disse nye klærene er sinnsykt kule og selv er ikke interessert i å se ut som en klyse i stram 90 talls Norrøna bukse...

MEN jeg lurte på hvordan disse er funksjonsmessig......3000-4000kr er mye å bruke for å finne ut om en bukse er bra eller ikke...

More than words
OP Offline
More than words

Da må du stille ett litt tydeligere spørsmål, ungen mann\dame;.)

Nei, det er ikke noe stri og ha baggy klær. Dessuten er det digg og og ha på se etter dagens dont, mye bedre enn relativt trange fjellklær som klemmer seg opp i toern.

More than words
OP Offline
More than words

hvis du ikke trives i baggy så er det bare en ting å gjøre: IKKE KJØR MED DET!jeg for min del digger å kjøre baggy på ski...

More than words
OP Offline
More than words

Syns da folk har kledd seg sånn i ganske mange år nå. Ha på deg hva du vil, så lenge det ikke er et forsøk på å skaffe deg image

More than words
OP Offline
More than words

Hva med en liten twist. Crusader og supernaut buksene til sweet er ganske stramme rundt livet og ned mot rompa(noe som skal støtte opp kroppen osv(spesiellt supernaut buksa som er lagd for ryggplata sweet grinder)), men er ganske baggy derfra og til skoa. Dette gjør at den blir god og lett å ha på seg, den ser tøff(passe baggy)ut, og er digg å ha på.

Flere venner av meg som har prøvd Crusader buksa mi, som har hatt lyst til å bytte ut de ny innkjøpte snowboard merke buksene sine.

More than words
OP Offline
More than words

hva var pointet med dette innlegget...bruk de klærne du vil da får faen.. herregud ass... jeg blir helt dårlig jeg.. prøve å lage et innlegg om store klær.. æsj.. tosk ass.. samme om jibbere å snowboardere bruker baggy klær når vi kjører ski å snowboard.. faen ass.

"D nye trenden med loose klær, en vits?"
More than words
OP Offline
More than words

HÆÆÆÆ??? Er du totalt feilinformert eller bare 14 år gammel? Har stått på brett siden 1996 og husker at buksen jeg kjørte men den gangen var MINST like baggy som den jeg har i dag...baggy pants er ikke akkurat "en ny trend". Og når det er sagt så kjører man med whatever makes you feel good!

More than words
OP Offline
More than words

baggy klär ruuuler (min mening, og sikkert mange andres å)!! og de som ikke liker det, trenger jo ikke å kjöre med det!! enkelt og greit!!

More than words
OP Offline
More than words

Er det noe vits å stresse for det her da?liker en ikke bagy klær, så kjør med noe anna da!

More than words
OP Offline
More than words

ny???

More than words
OP Offline
More than words

Nei, bruk god gammaldags vadmel du, då ser du ut som drit, og luktar drit :), men du held deg også meget varm. Dette kan jo vera ein fordel for dei som er ute og står på ski eller brett...... Alle dei andre kan jo diskutera sånne pappagutt ting :)Ellers så kan du gjera som meg . kjøp Bergans smile

More than words
OP Offline
More than words

Så lenge man får med seg buksa opp i heisen, og kommer seg ned igjen også, så er vel alt greit?? Blir for dumt viss man må bruke 2 plasser i stol-heisen pga for stor bukse...

More than words
OP Offline
More than words

som eks snowboarder som naa har konvertert til telemark maa jeg si at jeg ikke har noe som helst problem med aa bruke de gamle baggy snowboardbuksene mine til ski. eneste haken er at de ikke har beskyttelse paa innsiden av leggene saa skiene haerper buksen der, men aa ha paa er de helt fine. siden du ser paa baggy skiklaer burde ikke dette vaere et problem:)

More than words
OP Offline
More than words

Jeg liker baggy klær for da kan jeg ha på meg så mye varme klær under og da fryser jeg ikke! skjønner du pointe elllllllllller??? du velge selv hvor du vil stå på telemark og hva du har på deg...

More than words
OP Offline
More than words

Helt uavhengig av om det ser kult ut eller ei, vide bukser funker fint til telemark! Kjører telis i Whiteout Yuri bukser, og det funker fint. Vide bukser er ikke så vide over knea. Forskjellen fra "trange" bukser er vel mest at rompa henger lengre ned og at buksa er lengre og videre nederst.Prøv ei bukse i butikken, sett noen "tørrsvinger" -så finner du sikkert ut at det funker!

More than words
OP Offline
More than words

Helt uavhengig av om det ser kult ut eller ei, vide bukser funker fint til telemark! Kjører telis i Whiteout Yuri bukser, og det funker fint. Vide bukser er ikke så vide over knea. Forskjellen fra "trange" bukser er vel mest at rompa henger lengre ned og at buksa er lengre og videre nederst.Prøv ei bukse i butikken, sett noen "tørrsvinger" -så finner du sikkert ut at det funker!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå