Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sekk-effekten
#128887 13/01/2005 7:08 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hva skjer med de folkene som kjører med sekk når det ikke er mulig å stå utenfor bakken i det hele tatt? Hva har de oppi der? Spade til å grave ut snøsofa? Søkestang til å finne røtter å brenne på bålet? Skredsøker for å gjøre gjemsel-leken lettere? Dette er et spørsmål som jeg stadig undres over.

More than words
OP Offline
More than words

Hva tror du a? Kanskje matpakka, hvis man ikke har lyst til å kjøpe mat på serveringsstedene til blodpris!! Er lov å tenke

More than words
OP Offline
More than words

Fortell meg - hvilke skisentre har ikke mulighet til å kjøre utenforløype? Dette er et spørsmål jeg undres over. Matpakke er fint å ha. Kanskje har de en skredsøker til et par tusen i sekken, som de ikke har lyst å legge igjen nede i varmestuen.

More than words
OP Offline
More than words

I sekken har jeg balltreet mitt! Det er knall å bruke når jeg treffer sånne som Larshvaerdetduharisekkenaaa. VIL DU SE HVA JEG HAR I SEKKEN LARS????

Skredsøker i sekken?
More than words
OP Offline
More than words

hvis du har skredsøkeren i sekken kan den nesten like godt ligge på kjøkkenbenken hjemme... søkeren bør være under jakken.

More than words
OP Offline
More than words

Sorry jeg vet ikke en shit om skredsøkere men joda når du sier det så høres det jo temmelig meningsløst å ha skredsøkeren i sekken :DMen kan ikke forstå han som tror at folk går med sekk for å se hva da? kul ut? Det er ser jo ikke bra ut, det tror jeg de fleste er enig i. Samtidig er det noe dritt å kjøre med. Jeg legger ikke merke til veldig mange i løypene med sekk på ryggen. Kan hende østlandet troner på en ny trend? uff nei.

Idag, kun løypekjøring hele dagen...
More than words
OP Offline
More than words

Sekk hadde jeg med matpakke, noen førstehjelpssaker jeg alltid har med, ekstra goggles, en ekstra ulltrøye og et ekstra par hansker.

Og ikke minst camelbak'en

Skredsøker i sekken???
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som kjører med skredøkeren i sekken? Har dere ikke forstått hvorfor det er slike reimer på søkeren. Søkeren skal bæres nærmest mulig kroppen. Blir du tatt av ras og har søkeren i sekken kan den slutte å virke etter kort tid fordi den blir for kald. Kjipt...

More than words
OP Offline
More than words

nå er vel den største grunnen til at man bør ha søker/senderen på seg at man risikerer å miste sekken i et evt. skred.

en annen grunn er at man, når man selv ikke blir tatt, skal raskest mulig kunne sette den i søkemodus, for å finne de som kan ha blitt tatt av skredet.

det han mente med at man ikke kunne kjøre utenfor løypene er vel at det til inntil nylig kun har vært ca 10cm snø utenfor løypene på de fleste steder i Norge.

More than words
OP Offline
More than words

sekken varmer jo litt, å da tåler ryggen mer enn om den skulle være kald

hva har man i en sekk
More than words
OP Offline
More than words

kamerautstyr, matpakke, rene underbukser

Hva man har i sekken?
More than words
OP Offline
More than words

Siterer fra en tilsvarende tråd på freeride: Forfatter Hitme.

Thermos med varm White Russian för uppehållning av humöret,skruvmejslar, PZ3, PZ2, platt 3:a för diverse justeringar,laddbar borrmaskin för ommontering av bindningar,insexnycklar 1,2,3,4,5,6mm justering av snowboardbindningen,jättestor skiftnyckel om du måste tighta till korgliftskruvarna, vallastrykjärn, vallabänk, valla, borstar, filar för tillfixning av glidet,plastpåse med kokta makaroner för att hålla hungern i styr,tändare,extra osprutade innerskor samt skum till dito,digitalkamera, analogkamera och videokamera samt objektiv 400/2.8, 200/1.8, 85, 1.5, 50/1.0, 28/1.4 20/2.8, blixtar, stativ, film, band mm,pistmaskin med diesel,glatt humör,backhoppningsbacke, villigt sällskap,boken "Så dansar du lambada",en påse skruv,stighundar med stighundmat,drinkpinnar,kolfiberväv och epoxy,tält, husvagn,voltaren och distalgesic,morfin, nål och tråd, snökanon med sjö och dieseldriven kompressor,bra väder (eleminerar behovet av att packa ned en massa skrymmande kläder)fyra flaskor fernet,fyra flaskor fernet,fyra flaskor fernet.

More than words
OP Offline
More than words

takk for latteren folkens... eg fikk faktisk latterkrampe av dette! fortsett med slike diskusjoner. likte spesielt den til lille my... haha!

I sekken min har jeg:
More than words
OP Offline
More than words

Fleecejakke(om jeg skulle fryse), lommeboka, noen appelsiner eller noe sånt som jeg kan spise. En lue. Telefon. Litt forskjellig dritt som jeg ikke skjønner hvorfor jeg la oppi når jeg pakker ut på kvelden. 5mm Umbraco til bindingene. Er det kosetur i påsken:halv Balder, hel Gammel Dansk, hel Delapierre Cava.

Gammel dansk er påskedrikken!
More than words
OP Offline
More than words

Smaker egentlig utrolig likt Bergensk Brystbalsam...

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå