Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skisjappe i Nice?
#125757 03/11/2005 2:15 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg skal til Nice om etpar uker. Siden det er meget hyggelige priser på skiutstyr i Frankrike så ønsker jeg å benytte anledningen til å fornye både ski og støvler. Er det noen som har peiling på bra butikker der nede? Helst noen som også har stort utvalg av slalomstøvler og som har kompetanse på området.

Det gjør ikke noe om sjappa også har klatreutstyr ;-)

bruk nettet
sadasdsa #125758 03/11/2005 5:15 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

har ikke vært i Nice, men hvis du vet hva du vil ha kan det være en mulighet å bestille fra en eller annen nettsjappe, f.eks. telemark-pyrenees, og få varene levert til en adresse i Nice. Siden du skal tilbake til Norge kan du be dem om å sende med skjema for refundering av VAT, som du får stemplet på flyplassen når du forlater EU. Holder du deg under 6000,- kroner slipper du betale noe ekstra når du tar med deg varene inn i Norge.

Et meget godt tips!!!! :-)
sadasdsa #125759 04/11/2005 10:20 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Jeg trodde at VAT-retur var avhengig av at man handler over disk. Er du sikker på at det også lar seg gjøre når man handler på nett? Og fra et annet EU-land?

Sjappe i Nice
sadasdsa #125760 04/11/2005 11:14 AM
Fersking
Fersking

sjekk ut http://www.alticoop.com/english.php de snakker til og med engelsk. Se på kartet så finner du fort fram, ca 10 min å gå nord for togstasjon. husker ikke helt hvordan skiutvalget var, men er seriøst bra sportsbutikk. Er vel egentlig flere småbutikker som ligger i samme gate som markedsfører seg sammen. absolutt verdt et besøk.

supersteinar
sadasdsa #125761 07/11/2005 4:35 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ja, jeg er sikker på at dette virker. Jeg har selv bestilt fra telemark-pyrenees til adresse i nederland, hvor jeg plukket opp varene. Fikk stempel på Schiphol, sendte tilbake skjema til t-p, og fikk refundert pengene til konto.Dette er ikke noe de reklamerer med, du må spørre om denne ekstra-servicen. De skulle ha 20 euro for servicen, men siden jeg bestilte så mye greier så tok de ikke noe ekstra for det.

Skibutikk i Nice
sadasdsa #125762 21/11/2005 1:37 PM
Fersking
Fersking

Kjør oppover Jean Medecin (hovedgaten i Nice), også ligger den inn en liten gate til høyre ca. 5-10 min. opp. Lilla skilt utenfor, stengt på mandager. Men hva het den da... Hm. Masse ski- og klatreutstyr der, men de er ganske ofte utsolgt på størrelser etc. Ellers kan du dra på Decathlon, som er Frankrikes største sportsbutikk. De ligger sånn ca. overalt, men den som ligger på avkjørselen fra A8 til Juan les Pins og Antibes (retning Cannes fra Nice) er vel den største. Der har de i hvertfall godt med ski. Så fyller du ut et tax-free skjema, viser tingene på flyplassen, og får tilbake pengene. Deilig ikke å være med i EU:) Har bodd i Nice i to år, så bare spør om du lurer på noe annet! God tur!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå