Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
sex, drugs and rock `n` roll
#123612 13/09/2006 7:54 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Det er krise.Ikke kraftkrise.Ikke sykelønnskrise.Alt er ingenting nå. Sommeren blør og høsten har ikke våknet engang.Det er så tidlig at du bare kan drite i å glede deg til vinteren. For den finnes ikke. Ikke i september. SEPTEMBER. FY FAEN.Det hjelper ikke at oslo sportslager pusher sweetjakker og pudderplanker.Det hjelper ikke at knesaggende forståsegpåere har lagd familiefilm av skikjøringa si.Det er som høyoktan på bålet.For veien frem mot vinteren er lang og vond. Bare innrøm det.Vi skal reise hjennom angst og fortvilelse. Angsten for snøen som aldri kommer. Fortvilelsen over lårmuskulatur og fritid som ikke strekker til.Vi kan distrahere oss selv med knebøy og innendørsklatring. De med over 950 000 i årsinntekt kan dra til en fuckings isbree og sløve stålkantene sine og glo på Matterhorn i kveldsola mens de drikker jenteøl og tviler på sine egne motivasjoner."Vi får ta det som det kommer, september er lang", synger DumDum Boys. Har vi noe valg.Neppe.Så mens vi drukner vårt savn i overnevnte overskrift. Mens vi vasser i maginære matrielle behov og kjemper en blodig kamp med vaniljesausaktige vinterkviser. Mens vi piner oss igjennom det som gjør oss til snøelskere.Må vi stå sammen.Vi må løfte i flokk.Drikke kakao.Pleie våre intetanende sosiale relasjoner så godt at de takler vårt fravær i tidsrommet desember - april.

sex, drugs and rock `n` rollis just substitutes for snow,

and you know it.

hehe
Alexander Urrang #123613 13/09/2006 7:57 PM
Entusiast
Entusiast

ikke diss de med over 950000 i årsinntekt da:) pleier å være disse som er mest hardcore på alkoholen og holder det gåene utover med sylskarp bombay dry gin 45 %

Så sant så sant
Alexander Urrang #123614 13/09/2006 9:30 PM
Entusiast
Entusiast

Det er trist, men sant.Du har rett, det er lenge til vintern, men fortvil ikke folkens. Vinter blir det.

Bare å planlegge imens vi venter
Alexander Urrang #123615 13/09/2006 9:55 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hadde en periode i forrige uke da jeg bare kunne tenke på at jeg gledet meg til å stå ski igjen, og syntes det var jævlig (synes det fortsatt men) hvor lenge det er til man kan tenke på å sette utfor igjen. Etterhvert ble det så mye sørfing på alpesteder og slikt at jeg fant ut at jeg måtte sende mail til hele kompisgjengen som studerer/jobber rundtom i den vide verden og spørre om vi ikke skulle sette igang å planlegge alpetur til vinteren. Nå har vi satt igang organiseringen og alle er kin på tur, så da har hvertfall lengeselen allerede gjort litt nytte for seg...Oppfordrer andre til å bruke energien på å forberede seg til sesongen, fremfor å fortvile over at den ikke er her påå en stund. Snøen kommer tilslutt og da gjelder det å være klar, med penger på heiskort-kontoen og utstyr/planer i orden!!! God høst! (dersom det finnes noe slikt..?!?!?)

men!
Alexander Urrang #123616 13/09/2006 10:45 PM
Entusiast
Entusiast

snøen kommer mye og tidlig i år(har jeg iallefall lyst å tro!) gæmlingene sier at når det er mye rognebær på trærne så kommer dte mye snø og blir bra vinter, og det er flusst med rognebær på treet utenfor! så da satster vi på rognebærene og lar snøen falle tidlig i oktober! også brenner vi ski til ære for gudene og lever i troen på mye og tidlig snø!for det kan da umulig bli TRE dårlige vintre på rad på et sted(hemsedal)! men hvis det skjer er jeg overbevist om at vi står lårhøyt i dritten og ikke har snø igjen i fedrelandet før vi vet ordet av det! ha en dårlig høst dere alle(inntil snøen kommer)! for det er aldri noe som heter god høst før du ser så mye som et fnugg av snø på fjelltoppene! driiiiit

Funker ikke hær.
Alexander Urrang #123617 14/09/2006 6:36 PM
Entusiast
Entusiast

Hadde jævli mye rognebær hær i fjor, vinteren ble ikke spesielt bra.

=(
Alexander Urrang #123618 15/09/2006 6:08 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg som har kjøpt nye setch vicious for og glede meg til vinteren SNART, men nei da ;( ingen snø, bare sommer og sol 25 grader her i haugesund...

ikke 1 tegn på vinter :S Høsten kommer vel her i desember ;S

Drøm
Alexander Urrang #123619 15/09/2006 10:25 AM
Medlem
Medlem

Utolig godt skrevet og beskrevet...

Men fy faen, om du skrev det der kl 6 i morges, da må du ha drømt dette. Merker angsten din helt inn til hjerterota. Glad det var din drøm og ikke mitt mareritt. smile

Lukk øynene, se for deg den vite toppen, der møtes vi!

P

Du får begynne å padle kajakk Alexander, så slipper du å...
Alexander Urrang #123620 15/09/2006 2:13 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...være så deppa for at det ikke fins snø.

Og et tips til: husk at nå har du godsakene FORAN deg, akkurat som fredag formiddag. Det er verre å ha de BAK seg, sånn som søndag kveld... Og det er jo en liten trøst.

Snakkes og ha en fet vinter!

-Tore

PS! Oppfølger'n til Karstykke ble refusert av sjefen... Men jeg kan bekrefte: dette er stas!

post scriptum
Alexander Urrang #123621 19/09/2006 9:25 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

"Hvorfor alle er så happy er over min forstandDessuten er det harry og stirre i senk en slagen mann!"

MøkkamannNok en gangMøkkamannAt det går an

Vel..
Alexander Urrang #123622 19/09/2006 9:58 AM
Entusiast
Entusiast

Garfield: "gæmlingene sier at når det er mye rognebær på trærne så kommer dte mye snø og blir bra vinter"

-Du har også de som sier at rognebærtreene ikke skal bære tungt to ganger...

Meget bra skrevet!

^Rettelse..
Alexander Urrang #123623 19/09/2006 10:02 AM
Entusiast
Entusiast

..Ikke Garfield, men jibbenissen..

teppeskikjøring
Alexander Urrang #123624 19/09/2006 2:02 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Heldigvis har jeg enda ikke tatt på meg full goretex-habitt, hjelm, briller og alpinsko og stampa rundt i gangen mens sola skinner og bjørka fortsatt er grønn. Ikke i år hvertfall. Det kan jo være fordi jeg ikke er like avhengig lenger. Eller så kan det være fordi jeg ikke har tatt med skiutstyret på hybelen. Det er nok det siste som er nærmest sannheten.Tror ikke det er andre en skikjørere som ser dette som normalt. Hadde jeg gått til en psykolog og fortalt om det ble jeg nok tvangsinnlagt på dagen. Noen som kjenner seg igjen?

Har kjøpt Powder magazines store utsyrsguide, nok en gang. Enda jeg absolutt ikke har bruk for (eller råd til) nytt utstyr i år. Men jeg har veldig lyst på... EHP 193 eller pontoon tror jeg.Jeg skal ha en ny sekk hvertfall. Og kanskje nye briller. Det må da kunne forsvares.

1 1/2 måned igjen nå. det er ikke så lenge det? yeah right.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå