Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randonne utstyr.
#123117 30/10/2006 3:07 PM
Furuly Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann!

jeg tenkte å hive meg rundt. Men som med alt annet har jeg lite peiling på utstyr og hva jeg må ha. Hva som er kjekt å ha og hvilket utstyr som er bra.

Kan dere anbefale en fin fin liste til meg ? Er 170 høy og sko størrelse 43.

Tenker å kjøre i bakke men også ta en del toppturer etter hvert som nivået øker litt bedre.

Pris er under 10 000,-

Takk på forhånd.

Mvh. Simon

Rando
Furuly #123118 30/10/2006 3:21 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har ville gått for Scarpa Denali TT eller XT (fins XT lenger?), Fritchi Diamir Freeride binding og et par ski du har lyst på. Du må nok kjøpe noe brukt for å komme under 10000.

Jeg har selv kjørt mye rundt på likt oppsett. Funker fint både i bakke og ikke minst til freeride mener jeg. Jeg kom fra telemarkski, og da var rando utstyr "ultrastivt", men det er klart at vanlige alpintutstyr er bedre i bakke. Baklengslanding med randobinding har vist seg fatalt på store gopp da bindingen går over i gåmodus.

Rando
Furuly #123119 30/10/2006 3:56 PM
Entusiast
Entusiast

Dersom du kjøper brukt burde det være mulig å finne Denali til OK pris. Skal du derimot kjøpe nytt ville jeg ikke valgt denne skoen. Velg heller den nye Tornadoen (eller tilsvarende fra andre produsenter). Mye bedre å kjøre med.

Binding: Velg fritschi freeride dersom du skal dra på litt og er villig til å dra på litt tyngre utstyr. Dersom du er ute etter noe lett kan Dynafit være noe å tenke på. Men da bør du vurdere andre støvler også.

Ski: Velg lette ski (gjerne karbon) dersom vekt er viktig. Hvis ikke, velg en god kjøreski som passer deg. Dersom du spør her inne hvilken ski som er bra, anbefaler bare alle den de har selv.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå