Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skihjelm.
#120106 03/12/2007 10:23 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Er på jakt etter ny hjelm, da Giro ikke passer særlig godt på min topp.

Ser litt på Sweet Trooper. Men så har jeg hørt at noen hjelmprodusenter kommer nå med et strammesystem i bakhode, sånn som er på sykkelhjelmer. Noen som veit noe om hvem som har dette?

_P-E_

Re: Skihjelm.
Per-Eivind #120107 03/12/2007 12:02 PM
Entusiast
Entusiast

Hjelm har blitt diskutert op og ned et utall ganger i dette forumet.

Trooper har strammesystem i nakken. Det er litt tricky å få den til helt med en gang, men funker fjell når du har tatt deg tida til å stille det inn.

Sweet har en mer avlang passform enn de amerikanske og til dels europeiske produsentene fordi norske/nordiske hoder generelt er mer avlange enn runde.

Etto har vel overført strammesystemet de hadde i sykkelhjelm til vinterhjelmene sine.Jeg har ikke særlig gode erfaringer med det systemet på en sykkelhjelm jeg hadde for noen år siden.

Prioteringer på en hjelm bør være:1) Sikkerhet/passform (henger sammen)2) Farge/utseende (er hjelmen stygg gidder du ikke bruke den)3) Pris (hjelm er noe som potensielt redder livet ditt)

Det skal sies at det er mye annet enn Sweet som også er bra og tillegg billigere.

Re: Skihjelm.
Per-Eivind #120108 03/12/2007 12:06 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Allright. Jeg visste ikke at den hadde strammesystem, men har heller ikke sett kjempe på den utenom å så vidt prøvd den. Men da kan denne være aktuel.

Takker for svar.

Giro har strammesystem...
Per-Eivind #120109 03/12/2007 2:10 PM
Medlem
Medlem

Du spør etter hjelmer med strammesystem, og Giro G10 har jo nettopp det!Kanskje andre Giroer også for alt jeg vet. Så det kan jo være verdt å teste den selv om den Giroen du har i dag ikke passer deg.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå