Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Filefjell?
#119568 08/01/2008 7:06 PM
beas Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vurderer tur til Filefjell, og ser at det har kommet MYE snø der de siste dagene. Har ikke vært der før, og lurer på om noen kan gi meg litt generell info om frikjøringsmulighetene der? Skogskjøring? Skredfare? Osv...

har bare vært der en gang, men...
beas #119569 08/01/2008 7:35 PM
Entusiast
Entusiast

det er plenty av skogskjøring, og endel over tregrensa også. sikkert noe skredfare veit jeg ikke noe om, mye fint terreng utenom anlegget også.

Re: Filefjell?
beas #119570 09/01/2008 10:28 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Filefjell er veldig bra når det er mye snø. Nå er det kanskje for mye... :cool

Usikker på skredfaren. Enkelte steder er den nok ganske stor med slike mengder med snø.

Følg med Filefjells Kjentmannsrapport i morgen. Da får du en status før helgen.

beas #119571 09/01/2008 3:58 PM
Fersking
Fersking

Skal opp på filefjell i helgen jeg også, og lurte på om det var bra terrengpark og skogsløyper der..?

Snøskredfaren står det på skiinfo at er meget stor. Men det har stått der i minst to uker nå så det er kanskje litt tvilsomt.

Filefjell
beas #119572 10/01/2008 12:53 PM
Medlem
Medlem

Ser ut til at det blir en tur dit på meg også. Selvom det riktignok har kommet mer snø i hemsedal de siste dagene.

Frikjøringsmulighetene der er relativt bra. De er lett tilgjengelige og det mest opplagte er å ta heisen helt opp og deretter over flata på skiers right. Er forøvrig også mange muligheter hvis man gidder å gå litt og kanskje kjøre ned på veien.

Angående skogskjøring så skjønner jeg ikke helt booun som mente det var plenty... Jo'a. Mye skog er det vel i deler av anlegget, men ikke så mye å kjøre i egentlig. Blir fort flatt eller for tett etter min smak.

J... irriterende med skisenteret som har satt opp skiltet med skredfare 5 på skiinfo for 2 uker siden og ikke giddet å gjøre noe med det. Hvis det skal være noe poeng med et slikt system så må det oppdateres daglig. Når det er sagt så har det både snødd og blåst masse der så det er nok helt sikkert mye ustabil snø som ligger å venter...

God tur!:grin

beas #119573 10/01/2008 5:15 PM
Fersking
Fersking

Vi var to stk som spora i dag..Snøen er noe mer pakka enn ved helga, men er NOK av den. (i tilleg kommer det et nytt dump i natt)

Skredfaren har vært, og er, stor. Lørdag gikk det et flakskred med bruddkant på 1 - 1,5 meter midt i beste henget. Heldigvis beveget det seg ikke så langt.

Snødd så mye at parken er veeeldig på halvtolv, men med snømengdene som er der nå, så er den hvertfal sikra for resten av vinteren.

SNøskredfare
beas #119574 10/01/2008 8:39 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Det har stått stor snøskredfare siden forrige Torsdag, og det stemmer godt med snøforholda. Siden det ble meldt om snøskredfare 5 har det gått 2 skred. Det siste gikk i går, så det er fortsatt STOR fare for skred. Selvfølgelig kan det være fare for skred i mer enn en dag:razz

SNøskredfare
beas #119575 10/01/2008 8:40 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Det har stått stor snøskredfare siden forrige Torsdag, og det stemmer godt med snøforholda. Siden det ble meldt om snøskredfare 5 har det gått 2 skred. Det siste gikk i går, så det er fortsatt STOR fare for skred. Selvfølgelig kan det være fare for skred i mer enn en dag:razz

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå