Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Beito / Raudalen? Pudder?
#118685 29/02/2008 11:00 AM
aug11x Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal en tur til Bietostølen til helga for å besøke en kamerat. Der er det jo ganske flatt, men jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer med bakken på andre siden av dalen, altså Raudalen? Ser litt brattere ut og bedre der.Jeg er pudderhund og har ikke forhåpninger om noe bra kjøring i helga men finnes det noe frikjøringsmuligheter der?

Ikke så galt som du kanskje frykter...
aug11x #118686 29/02/2008 11:19 AM
Medlem
Medlem

Heisan

Var i Raudalen sist helg og ble veldig positivt overrasket faktisk. Det er ikke de helt råe runs'ene der, men til gjengjeld er du fullstendig alene om kjøring utenfor løypene. Det kombinert med null kø gjorde at dagen min ble blant de bedre. Da var det litt løssnø på toppen av mye snø.

Turer jeg gjorde var:- I skogen ved siden av kopp-heisen på vei oppover. Blir tett etterhvert, men morsomt noen timer.- Fant noen superfine glenner i skogen når du tar koppheisen helt opp. Deretter traverserer du et stykke i overkant av skogen mot skiers left. Dropper ned etterhvert og finner fram til glennene. I tilegg litt bratt ned mot en bekk. Denne følger du mot høyre mot anlegget (obs. det er åpne råker innimellom). Når du ser en liten gård så skal du ha den på venstre hånd. Da står du plutselig i anlegget igjen. Alt i alt mye morsomt der.

NB! Hold deg langt unna selve Beitostølen. Bakkene er nitriste.

ja
aug11x #118687 29/02/2008 11:26 AM
Entusiast
Entusiast

Var der i vinterferien så mange fine freeride plasser men var bare is :sadMed pudder i raudalen er du garantert en bra helg..:razz

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå