Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Strandafjellet
#118250 21/04/2008 9:27 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg har lagt igjen noen tusenlapper på Strandafjellet siste årene, så jeg føler meg berettiget til noen ytringer om årets sesong i Sunnmøres powder paradise.

Jeg synes å registrere at man har slakket litt på det aller meste som kan forventes av en servicebedrift som lever av å tilby gode opplevelser til sine besøkende.

Nettsidene har fått ny layout, og det er vel og bra. Men webkamera som aldri fungerer, mail som ikke blir besvart, føreoppdateringer fra forrige uke, driftsmeldinger på skiheisstatus som ikke oppdateres over helgen er ikke godt nok. Har sett flere eksempler på der topptrekkene har vært stengt lørdag på grunn av tåke og vind, for så å stå at de er stengt søndag også - mens heisene går som aldri før den aktuelle dagen.

At de velger å stenge denne helgen har sikkert et økonomisk aspekt ved seg, det var ikke akkurat trangt i køen nå søndag. Fortsatt ligger det metervis med snø som kan kjøres ihvertfall tre helger til. (pudder i nordvendte fjellsider). Men istedenfor å klemme til med party-party, dj i bakken, øltelt og konserter så stenger de butikken. Greit nok det, jeg finner nok av fjell som kan bestiges i nærområdet. Men jeg synes det virker litt rart.

Misforstå meg rett, Strandafjellet er min favorittbakke og jeg kommer til å reise dit samme hvor sløve guttungene som deler ut t-kroker er, samme hvor dyr en kvart grandisbit kan bli - så lenge terrenget og snøforholdene er så fantastiske som de er. Ingenting ville gledet meg mer enn masse dollars på bok for eierne og oppgradering av anlegget.

Men det må litt skjerpings altså...

Trysil er bra
Jhonny Mareno #118251 21/04/2008 9:45 PM
Okv Offline
Fersking
Fersking

Du er nok inne på noe her. Informasjonen på nettsidene kan være misvisende og mangelfull, heiser som stopper, heiser som faktisk aldri startes, vær som gjør det uinteressant hvorvidt toppheisen går eller ikke. En skidag på Stranda er litt som russisk rulett.

Men, med begrensede ressurser til rådighet, begrenset marked, og drift som på grunn av dette krever en del idealisme, så er jeg i grunnen godt fornøyd. Denne sesongen har vært spesiell, med uvanlig mange heisdager pga vær og snøforholdene. At enkelte ting kunne vært bedre, vel, det er så.

Jeg anbefaler de som synes pizzaen er vond å dra til Trysil i stedet, for da kjører de garantert ikke opp snøen der jeg kommer. Trysil er bra.

Re: Strandafjellet
Jhonny Mareno #118252 22/04/2008 12:41 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg flyttet fra trysil til et anlegg like ved strandafjellet denne vinteren og ble møtt av akkurat dette, lite informasjon, forsinkelser, unødvendig stengte heiser, prepping i åpningstiden...

skal kjøre strandafjellet neste vinter og hadde vel håpet de skulle være bedre siden de liksom er hoveddestinasjonen i regionen, men om dette ikke stememr tar jeg det som et tegne på at de har lite kundegrunnlag der også og dermed ikke altfor mange til å sloss om urørt snø.

Jhonny Mareno #118253 22/04/2008 1:40 PM
Entusiast
Entusiast

Hoveddestinasjonen for sunmøringer flest er vel strengt tatt Bjorli. Ikke uten grunn at hyttefeltet der kalles Lille Ålesund. Men det er jo bra for pudderfolk, som da slipper så mye folk på Stranda.

Jhonny Mareno #118254 22/04/2008 8:16 PM
Okv Offline
Fersking
Fersking

Ja, Bjorli er også et godt alternativ som kan anbefales. Husk gode staver.

Spøk til side; hoveddestinasjonen på sunnmøre har nok ikke noe med heisanlegg å gjøre i det hele tatt..

I dag var det en kanonnedkjøring, på søndag ble det en kandidat til "årets åk", på lørdag var det ned en ny plass der jeg aldri hadde vært før (..og neppe spesielt mange andre heller), sist torsdag var det en av disse sjeldne, store dagene.. Og i morgen er det sannsynligvis fremdeles forhold.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå