Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Destinasjons Valg
#117812 07/09/2008 3:00 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Skal på 4-5 ukers tur til alpene i feb-mar.Kjører bil til Frankrike og starter der og turen skal ende i St anton. Har noen forslag til destinasjoner og reiserute,tenkte meg ca 3 destinasjoner før jeg endte opp i st anton.Ikke ta med chamonix for der har jeg vært 2 ganger før. Er også klar til og kjøre der snøen faller,så kanskje jeg får min ultimate pudder opplevelse.Men er også glad i store bakkemuligheter.og rå natur. Hjelp meg på vei;)

Re: Destinasjons Valg
nature mess #117813 07/09/2008 3:20 PM
Fersking
Fersking

stikk til LA GRAVE, VERBIER og feks SAAS FEE, ZERMATT på veien dit.. Får du med deg litt av alt..

En ide
nature mess #117814 10/09/2008 9:22 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Lurer litt på og starte i val d isere,er det langt derfra og til La grave? Zerrmat eller Engelberg og hva med verbier har mulighet til bare 1 av dem.

Engelberg
nature mess #117815 10/09/2008 9:53 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat nature mess:Lurer litt på og starte i val d isere,er det langt derfra og til La grave? Zerrmat eller Engelberg og hva med verbier har mulighet til bare 1 av dem.

Jeg var en uke i Engelberg i mars, og hvorvidt man liker stedet og skikjøringen, kommer helt an på hvordan man kjører.

Naturen er storslagen der uansett, forresten, og det er en koselig liten by.

Skikjøringsmessig, så er det knall for off-piste og freeride! Jeg holder meg foreløpig mest i preppet bakke, og der kan jeg ikke si at anlegget i Engelberg er mye å skryte av (kun heisene og gondolene! he he) Smale, røde bakker er det så og si overalt, og det er heller ikke altfor mange nedfarter å velge mellom. Og ettersom det er relativt mange folk i disse bakkene (og ferdighetene varierte ekstremt mye mer der nede enn hva jeg har sett i Kvitfjell hvor jeg primært kjører her hjemme...) så blir det trangt i en del partier. Og det blir utrolig oppkjørt snø når klokka er over 14! Kuleløyper blir det faktisk for det meste over hele den preppa delen av fjellet!

Turen til Engelberg var utrolig bra samme pokker, men vennene mine som er adskillig mer erfarne på ski (og har en del mer guts) fikk nok mer ut av kjøringen i off-piste'n enn jeg gjorde i de preppede bakkene!

Neste Alpetur blir til et sted med adskillig større og varierte muligheter for både on- og off-piste.

Re: Destinasjons Valg
nature mess #117816 13/09/2008 11:01 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

St anton blir starten, så blir det engelberg,verbier og avslutter med val disere. Noen som vet åssen kollektiv trafikken fungerer mellomm disse stedene?

Engelberg
nature mess #117817 14/09/2008 11:06 AM
Fersking
Fersking

Du reiser ikke til Engelberg for å kjøre pist...

Null problem med tog fra Anton til Engelberg via Zurich og Lucerne. Regner med at du må tilbake til Lucerne eller Zurich for å komme deg videre. Toget går uansett nesten rett inn på afterskien i Engelberg:-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå