Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Serre Chevaliere
#117696 17/09/2008 11:16 PM
Karstej Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

noen som har vært i Serre Chevaliere? noen som har noe å si om stedet.. må si at skogkjøringen utifra det jeg har sett på bilder frister veldig mye.. hvor mye snø pleier det å være der? noe annet dere vil si om stedet? er det mange om pudderen? pleier det å komme store fall om gangen?

Flere mikroklima
Karstej #117697 18/09/2008 1:21 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nå har ikke jeg vært der, men etter hva jeg har lest om stedet, spesielt i "Skiing around the world" av Jimmy Petterson, så ligger det midt i flere ulike mikroklimasoner, så man har kort reise til snøen uansett hvor været kommer fra.

Veldig bra
Karstej #117698 18/09/2008 11:27 PM
Entusiast
Entusiast

Som de fleste andre steder i alpene har området Serre Chevalier veldig bra terreng. Og som de andre stedene er de avhengig av bra snøforhold. Ikke alltid det er bra, men de gangene jeg har vært har det vært bra.Skogskjøringen er veldig bra den, selv om det ikke er snakk om veldig store områder. Men bratt og god avstand mellom trærne. Veldig bra snufjellterreng også.Kort vei til andre supersteder som f.eks Montgenevre og La Grave er også pluss.

Litt off-topic, men "Skiing around the World" er den desidert beste boka noen gang skrevet om skiskjøring (og reiser) som jeg lest. Anbefalles.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå