Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøpe nye ski, Hva er viktig?
#113725 11/11/2010 2:16 PM
Krollo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann! Aron skiklubb arrangerer bruktsalg på Lørdag/søndag.Har bestemt meg for å begynne med twintip i år og skal kjøpe meg noen brukte twintip ski. Har liten erfaring fra ski tidligere.Jeg er 178cm, 87kg og totalt noob!

Hva bør jeg se etter?Lenge på ski?Tykkelse på ski (i forhold til min vekt)?Noen merker som passer bedre for nybegynner enn andre?Hva med skistøvler, noe jeg bør være obs på?

Er i hovedsak ute etter en parkski.

På forhånd takk!

Re: Kjøpe nye ski, Hva er viktig?
Krollo #113726 11/11/2010 2:24 PM
Fersking
Fersking

Om du hovedsakelig er på jakt etter park ski vil jeg anbefale Armada R7 eller 4FRNT click!tykkelsen på skien burde du heller velge ut ifra hvor i fjellet du kommer til å kjøre mest.Spiller vell ikke så stor rolle på vekta di. Jeg har et par 4FRNt click parkski, funker meget godt de selv om jeg veie 83 kilo.

Skaff deg et par sko som er ment å brukes i parken, Salomon SPK Kaos er en veldig bra sko som er meget behagelig. Jeg klager ikke på denne da jeg har den selv!

Krollo #113727 11/11/2010 2:49 PM
Krollo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Som jeg skrev i forrige innlegg. Kommer til å stå mest i park. Regner da med at skiene skal være "tynne"?

Takker for svar, ble litt klokere nå laugh

Krollo #113728 11/11/2010 3:15 PM
Fersking
Fersking

park skiene er litt "tynnere" ja.

bra du ble klokere laugh

Krollo #113729 11/11/2010 4:34 PM
Medlem
Medlem

Hva bør jeg se etter?Se på overall kvalitet på skiene.Ser skien oppbrukt ut, hvordan er stålkantene, eventuelle skader på skien, etc. Slike ting.

Lengde på ski?Skien burde være omtrent like høy som deg.

Tykkelse på skiLitt opp til deg, men ville personlig gått for noen smale og lette ski for park bruk.

Noen merker som passer bedre for nybegynnere enn andre?Det er det sikkert, men tror ikke det har så mye å si. Kjøp de skiene du føler deg komfertabel med, ikke tenk så mye på om merket er bra for nybegynnere eller ikke.

Hva med skistøvler, noe jeg bør være obs på?Her gjelder det å være våken. Sørg for å få de riktige støvlene. Støvlene er tross alt det viktigste du har av utstyr. Hvis du lurer på hva du burde se etter i en sko kan jeg henvise deg til denne stickyen på et annet nettsted: http://newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/311248/

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå