Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som kan gi meg noen twin tip tips ? :)
#113602 07/11/2010 7:51 PM
usakli Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, har nå kjørt twin tip i 3 år ca, men er ikkenoe spesielt god. Kjører litt park og pudder.. Tar 360 og 540.

Noen som kan gi mg noen tips?-Hvordan skal stålkanter slipes når man skal raile? Er det ikke sånn hvis man sliper så kanter du i railen?-Burde skiene smøres?-Jeg har kjørt aktivt slalom og er veldig veldig glad i ski. har kjørt siden jeg var 4. Men jeg har sett på ski og veit ikke helt hva jeg skal ha, men har veldig lyst på de her: http://www.oslosportslager.no/produkt/revival-twintipski-pakkepriser-1011-24799.aspx

HAr velig lyst på de siden de kan brukes i pudder også. HVilke størrelse burde jeg ha? er ca 167 høy og veier nesten 60 kilo.

hvilke størrselse og tror du de er bra for meg? :):)

Re: Noen som kan gi meg noen twin tip tips ? :)
usakli #113603 08/11/2010 8:53 AM
Fersking
Fersking

Ser ut som noen råe ski! vil tro at 169 vil passe for deg siden du vil ha de til pudder og, jeg anbefaler å snakke med en profesjonell, men pass litt på hvem du hendviser deg til, for mange mennesker i sportsbutikker som later som de vet ting, kan lede deg helt på vildspor! haha ;p hvis du vil ha best til park så husk å få bindingene 100% midtstilt wink

Re: Noen som kan gi meg noen twin tip tips ? :)
usakli #113604 08/11/2010 2:57 PM
Medlem
Medlem

1. Stålkantene blir slipt ned når du railer. Har aldri brukt noen form for slipeverktøy på skiene. Så lenger skien blir brukt, blit stålkanten slipt ned.2. Det er litt smak og behag. Har en kompis som alltid smører skien sine, og klarer ikke kjøre uten. Personelig gjør jeg det veldig sjeldent. Du burde vell smøre skien, men det er ikke noe som jeg anser som nødvendig.3. Hvis du skal ha de skiene, som sikkert er helt utmerket ski uten at jeg kan utdype noe særlig, så vill jeg a gått for den som er 169 cm høy. I realiteten er den litt lengere, på grunn av at K2 måler sine lengder på ski uten å ta med tupp og tail i betrakningen. (Burde sjekkes opp, bare noe jeg har hørt rykter om, skal sjekke på mine K2 ski i dag)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå