Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
For store sko?
#109461 15/02/2010 10:12 PM
Joffa Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei flotte mennesker på Friflyt.no!

Først vil jeg bare beklage hvis dette har blitt spurt mange ganger, prøvde å søke etter det uten stort hell, men jeg er ganske ny her så mulig svaret litt der ute.

Alright: Jeg har problemer med skoen, spesielt når jeg kjører switch (Baklengds). Skoen føles løs og gir en ubehagelig følelse. Den bakre delen av foten min kan jeg løfte litt opp, og kan bevege ganske mye på leggene.

Dette merket jeg først når jeg begynt å kjøre switch, og da tenkte jeg det muligens var for store sko som gjorde det.

Jeg har en for på ca 26cm og har 27.5 i sko størrelse, er dette alt for stort? Burde jeg heller finne mindre sko?

Spørsmålet mitt er altså: Hvordan vet jeg om skoen er for stor og hvor stram skal skoen være for at den ikke skal føles løs?

(Dette kommer sikkert helt ann på foten, har en gansk tynn fot)

Takker for alle tips og svar på forhånd!

mvh,

Joffa.

Hei ja
Joffa #109462 15/02/2010 10:57 PM
Entusiast
Entusiast

Ja, hvis du har en fot på 26, skal du ideelt sett ha en sko på 26. Hvis man skal ha en helt tight sko, skal det være slik at når du står i skoen, skal du kunne kjenne fronten med tærne, men når du legger vekten framover, skal tærene bli trukket tilbake slik at du har god nok plass. Det er selvfølgelig litt smak og behag, men en sko som er 1,5 cm lengre en foten din, høres i mine øyne ganske unødvendig stort ut. Hvis du skal bruke en del tid på ski, er det utrolig viktig å legge litt tid ned i å finne gode sko. Det er ikke bare lengden se, om må passe, men også lest og høyde over vristen er viktig for at den skal sitte godt og presist på foten. Spesielt ved kjøring vil du merke en del forskjell, ettersom det ikke blir noe "slark" mellom fot og sko.

bootfitting
Joffa #109463 16/02/2010 12:16 PM
Entusiast
Entusiast

du kan se om noen av disse tipsene funker! de har funket veldig bra for meg i hvertfall!http://newschoolers.com/web/content/tvchannel/id/4770/t/Tech+Talk+Thursdays/

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå