Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTG Newschoolers Lillehammer
#108539 18/01/2010 10:04 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har peiling på hvor høy krav det er for å komme inn på ntg lillehammmer newschoolers i forhold til ferdigheter og snitt karakteren ? : )

Re: NTG Newschoolers Lillehammer
jibbinguy #108540 19/01/2010 3:29 PM
Entusiast
Entusiast

du må ihvertfall ha 4 i snitt, vet jeg

jibbinguy #108541 19/01/2010 3:34 PM
T T Offline
Entusiast
Entusiast

har hørt at ett av opptakskrava er backflip

jibbinguy #108542 19/01/2010 3:37 PM
Fersking
Fersking

Har hørt at de ser ganske mye på om man kan spinne begge veier.

jibbinguy #108543 19/01/2010 3:38 PM
Fersking
Fersking

Har snakka med sånn rådgiver på skolen min ang. å gå der. Hun sa at man må vise nasjonale resultater eller no. Men har lest at man må ha 4 i snitt, men de kan ta unntak.

jibbinguy #108544 19/01/2010 8:45 PM
Entusiast
Entusiast

gikk på ntg hockey i fjor, så kan si litt om hvordan inntakskrav det er på skolefronten.

Inntaks kravet er 4 i snitt. har du under dette så kommer man egentlig ikke inn, men unntak gjøres.i klassen min så gikk det flere som hadde kommet inn med lavere, til og med en som hadde 2,9 eller no. Disse skal egentlig ikke få begynne der, men siden treneren som ser på ferdigheter i idretten din ser at du har et potensiale til og oppnå internasjonale meritter så kan du bli noe som heter kontraktselev.Det innebærer at du som elev må skrive under på en avtale hvor det står at du må forbedre deg på skolen. Hvis du ikke greier å forbedre karakterene dine så skal du i utgangspunktet ikke få plass året etter. men det var flere av kontraktselevene jeg gikk med i fjor som ikke forbedret seg, som ikke ble kastet ut;)

ellers så er jo NTG topp hvis du vil drive med idrett på høyt nivå samtidig som du også får skolegang. Når du går på den skolen så er man veldig ofte ute å reiser, og da får man ikke fravær. dette registreres som idrettsfravær og dette kommer ikke til å stå på vitnemålet ditt. noe annet er jo prøver. går du glipp av en prøve pga idrett så får alle elver mulighet til å ta de igjen ved en senere anledning.

også når du er ute på litt lengre reiser. sånn som når jeg gikk på hockey linja så dro vi til usa i treuker. da hadde vi til og med med oss en lærer som vi hadde skole med et par timer om dagen 5 dager i uka.. :P

Men tenk deg nøje om før du begynner der, for det første er det dyrt, og for det andre så er det mye trening! Nå gikk jo jeg hockey da, kanskje litt annet med newschool, jeg vet ikke. men da hadde vi to økter på is pluss en trening med styrke, utholdenhet, etc. Vær eneste dag! Dette var noe jeg så frem til før jeg begynte der, for jeg elsket hockey, og elsket å trene. men dette snudde fort når jeg oppdaget hvor mye det var, samtidig som vi hadde skole midt i mellom alle treningene. men nå var det jo også i fjor at jeg begynte mer å mer å digge park kjøring så da ble det sånn at jeg heller ville dra i bakken enn å hockey trening. så da byttet jeg heller skole og er stor fornøyd med valget mitt! Så hittil i år har jeg nesten like mange skidager i bakken som i hele fjor..

Vet ikke om dette hjalp deg men fikk hvertfal delt litt ekstra:P

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå