Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Railregler
#94473 12/11/2004 8:40 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har sveiset to rails, begge to er lakket i rød. Jeg er han som hjalp meg med å sveise er utdannet sveiser, så det er ingen tvil om at det holder!

Jeg har tenkt og sette disse opp på et kommunalt eid friareal, plassen har ingen heis, her tar vi føttene til hjelp.

Er det noen som vet hvilke regler som gjelder ved skade. Det er jeg og noen kompisser som skal sette den opp, vi tar ansvar for evt. skader på oss selv. Siden railen mest sann. blir stpende der permanent kan det jo hende at det blir andre og yngre brukere enn oss selv. Hvem har ansvaret visst en av dem skader seg?

Område blir også brukt av helt små barn til aking ol. Hvordan er reglene for ansvar visst en av dem kjører i railen?

Må railene ha noen form for godkjenning??

More than words
OP Offline
More than words

Vet ikke noe om reglene rundt slike ting. Barn får jo ikke lov å skade seg lengre, så alt må være EU-godkjent (selv om jeg har sett et barn slå seg på et slikt lekestativ...hihi...).Ikke vet jeg noe om hvor eller under hvilke forhold du skal sette den opp heller. Er det godkjent av kommunen?Synes du bare skal sette den opp, ikke reklamere med hvem som har satt den opp, men lag heller et skilt hvor det står noe sånnt som at "all bruk av railen skjer på eget ansvar" eller noe i den duren.Vi har jo ikke helt amerikanske tilstander her, men det nærmer seg...

More than words
OP Offline
More than words

Er ikke helt sikker på hva slags regler som gjelder her, men trur ikke du kan bli holdt ansvarlig om noen skader seg. De eneste reglene jeg kan komme på som kan brukes mot deg, må være de som gjelder bygging på kommunalt friområde. Så spørs det om en rail kan kalles et byggverk, da...

More than words
OP Offline
More than words

Har ikke snakket med kommunen, men tror at jeg vil sette opp et skilt med ansvarsforhold. (All bruk skjer på eget ansvar etc.)

Takk for alle svar.

hvor vil vidunederet bli plassert?
More than words
OP Offline
More than words

i så fall??

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå