Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke ski, bindinger og støvler
#93340 01/12/2004 5:22 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har nå kjørt telemark i 7 år (og alpint før det så lenge jeg kan huske, minst 9 år). Har nå tenkt til å kjøpe meg et par "lekeski" (ikke telemark, men alpint), mao hoppe, park, litt offpist og så må de funke i bakken (den preppa), har skjønt at dette burde være en twintip ski, men hva bør jeg ellers se på (egenskaper). Har ikke fulgt med så mye på hva som finnes tidligere sessonger da jeg har vært fornøyd med det jeg har. Av støvler og bindinger har jeg ingen idé om hva jeg burde satse på. Har nok levd litt lenge i telemarks verdnen.

More than words
OP Offline
More than words

Sko må du finne ut av selv.. flex rundt 7-8 kanskje?Bindinger er vel igrunn litt hipp som happ? bare ikke kjøp en jalla binding.Sjeldent du får alt det der på en gang i en ski?Men se sånn ca etter et par litt brede tt (ca 7,5 - 8,5 cm på midten) .. og hvis du vil bruke de i bakke og forvente litt av de, så gå for middels stivhet og innsving. Hvis de er for stive og du har tenkt å hoppe litt får du fort vondt i leggene.. og hvis de er for myke og du vil at de skal svinge får du de ikke på skjær.

More than words
OP Offline
More than words

Regnet med noe sånt, er jo mye å kreve av en ski, derfor "lekeski". Kan ikke nekte for at jeg er en helge kjører, men har jo ikke tid til noe annet når jeg studerer i oslo og ikke har bil. Noen tips anngående merker/modeller på ski og binder. Støvler er det vel bare å stikke til en seriøs butikk å teste.

More than words
OP Offline
More than words

Det er vel plenty med skitips ute å går på sidene her.. jeg har fischer big stix 75, de er bra og artige å kjøre på, men er ikke twintip. De har også en overkommelig pris.har også nordica beast 8 tt, de er egentlig for stive til å hoppe med, men biter veldig fra seg i bakken og er håpløse i off piste..men jeg er ikke noen twintip entusiast så jeg tror nok du må vente litt utpå dagen så får du nok noen bedre tips.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå