4frnt-armada
|
More than words
|
OP
More than words
hva funker best...kanskje det er litt smak og behag???
|
|
|
 det kommer
|
More than words
|
OP
More than words
...litt annpå.. Hvilke Armada ski og hvilke 4FRNT ski da.. Men hvis du f.eks. tar Tanner Hall Pro Model (armada) og Steele Spence Pro Model (4FRNT) mot hverandre så går det litt på smak og behag.. Det å si at en av de skiene er bedre enn den andre blir feil. TH sin ski har bla knekkpunkter plassert, mens SS er en ski som er myk(ere) på de riktige stedene.. Men foreslår at du prøver de ut, har prøvd begge selv, men endte på 4FRNT.. Ellers så er begge skiene utrolig lette og gode i løype, park og løssnø..
|
|
|
 AR
|
More than words
|
OP
More than words
har du kunnskap om ski konstruksjon og materialbruk er det ett enkelt valg.ARMADA er så og si 100% håndlagd og kun de beste materialene brukes i kjerne, såle, kanter etc. best team, best kunnskap, best feedback til design. best materialer gir enkelt og greit: beste: ...
|
|
|
 du er smart..
|
More than words
|
OP
More than words
håndlaget ja, men da vet du tydeligvis lite om 4frnt... de har håndlaget trekjærne + karbon samt at alle skiene er laget for hånd..armada er bra, men enkelt valg meg i rævva...
|
|
|
 hmmm
|
More than words
|
OP
More than words
jeg tror ikke det er så stor forskjell jeg, men burberry mønsteret på stl skiene er jo uknuselig synes nå jeg.. selvom tanner hall pro model også er grommmm..
|
|
|
 vet det, men du virker dum...torGRIM
|
More than words
|
OP
More than words
sier du at jeg vet mindre om 4frnt fordi jeg vet at armada er håndlaget? kom deg på skifabrikkene å se selv, så skjønner du straks mer.
|
|
|
|
|
|
 Studiebesøk...
|
More than words
|
OP
More than words
har alltid drømt om å komme på studiebesøk på en skifabrikk; er det mulig på elanfabrikken?
|
|
|
 ingen dumme
|
More than words
|
OP
More than words
var bare måten du uttalte deg på.. litt tåkete...
|
|
|
 Håndlagde og håndlagde....
|
More than words
|
OP
More than words
Armada lages av ELAN (på fabrikken til ELAN med andre ord...) Sett mye fete ELAN-ski i det siste, eller? -Ikke det nei?!Tja....da var kanskje valget enkelt allikevel da *knis*
|
|
|
 ARMADA
|
More than words
|
OP
More than words
ARMADA er de eneste som lager sine ski helt fra selvutviklet kjerne til topsheet graphics, de har 3 fabrikker...der 2 av dem er i Østerrike...såvidt jeg vet er det ingen elan fabrikk der...?!! Ingen annet rider owned ski merke lager ALT selv...det gjør ARMADA i år...
|
|
|
 Da veit du ganske lite!!!
|
More than words
|
OP
More than words
Da må jeg si at du veit pent lite, for armada blir faktisk laga på en elan fabrikk!!!!!! ikke alle armada ski selvsagt, men mange blir faktisk det!!! Desuten er armada ett jalla wannabe hardcore merke som har måtte krype til folket. For noen år siden så fikk du faen ikke tak i armada, bortsett ifra der det sto HARCORE eller EXTREME på butikknavnet. Sjøl om armada er ei jævlig bra ski, så er det og blir det ei jævlig sosseski og ei ski for wannabe jojojo!
|
|
|
 Armada
|
More than words
|
OP
More than words
Såvidt meg bekjent blir Armada produsert i Slovakia.
|
|
|
|
|
|
 å glem
|
More than words
|
OP
More than words
at det er et det er tanner og gutta som eier armada, det er en rik storbritaner som var keen på et skimerke...
|
|
|
 heh
|
More than words
|
OP
More than words
Armada ski blir laga på Elan fabrikken i Slovakia. Men tviler på at det er kun Elan personell som lager skia 
|
|
|
 såpass ja,
|
More than words
|
OP
More than words
vel det hele er vel egentlig bare et spørsmål om smak og behag, selv har jeg 4FRNT STL og de har tålt MYE juling og "spensten" i skiene er fortsatt like bra. Men så har det seg slik at kompisen min kjører på Armada og de har tålt akkurat like mye. Så spørsmålet om hvilken ski som er best er jo i seg selv håpløst.. Smak og behag er vel stikkordet her..
|
|
|
 Rossignol er best
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 øø..
|
More than words
|
OP
More than words
hehh.. mye rart det står her a..ingen ski her som er håndlaga her nei.. du får ikke en ski til 5000 og 6000 spenn som er håndlaga.. skjønner at det er mye villspor her.. faktisk prata med gutta på 4FRNT.. (Steal og Matt S) å nei.. desv.. ingen håndlaga ski nei.. Å armada er laga på ELAN fab.
|
|
|
 pjotr
|
More than words
|
OP
More than words
Elan produserer armada så bigtime azz.
|
|
|
|
|
|
 men hva faen
|
More than words
|
OP
More than words
Har det virkelig så jævla mye å si om armadaskiene er lagdpå Elan-fabrikk eller på en "armada-fabrikk" Det er ikke yoyo gangstaz som lager skia dere sikler etter uansett. Det er en utdanna yrkesfag-mann (aner ikke hvordan man blir skimontør) Og hvorfor har det blitt så sykt viktig for alle som kjører i parken at skia skal være håndlagd? Hvis de er laga av maskiner som får skia sammen på en bra måte så skal man vel ikke klage? Jeg kjører nå på mine teneighty og trives med det, selv om de ikke har trekjerne, er masseprodusert, og ikke har sandwich-konstruksjon, og jeg har det like moro som folk med 4frnt og Armada og Line.
|
|
|
 freak
|
More than words
|
OP
More than words
da er ikke du poser.. homo..
|
|
|
 samme
|
More than words
|
OP
More than words
samma om de blir laga på elan fabrikken da.... elan mO2 er jo digge da..... jeg hadde testa begge skiene selv.... men selv jeg hadde tatt armada....
|
|
|
 samme
|
More than words
|
OP
More than words
samma om de blir laga på elan fabrikken da.... elan mO2 er jo digge da..... jeg hadde testa begge skiene selv.... men selv jeg hadde tatt armada....
|
|
|
 noen vet mer her enn andre...
|
More than words
|
OP
More than words
irestmycase og bassintheface jobber for gutta.....
|
|
|
|
|