er det virkelig mulig å vurdere en sånn påstand helt seriøst? bare fordi jibbing ikke nødvendigvis krever at O2-opptaket ditt ligger og vaker tett oppunder 90, så er det vel fint lite grunn til å tro at jibbing er en sport det er lett å hevde seg i. Jibbing stiller større krav til styrke enn for eksempel rytmisk sportsgymnastikk og bowling. Dessuten må du jo ha et visst mot for å drite i konsekvensene av en eventuell backsplash. Det krever derimot ikke så jævla mye mot for å prøve å score på hel volley. Og å sammenlikne freestyle med jibbing er pokker meg mer dust enn å sammenlike golf og isdans. jeg tror faktisk ikke verdensmesteren i freestyle ville herja så sjukt om han ble satt til å hoppe på JOI eller CTI. Dessuten, kulekjørerne brukte faktisk relativt lang tid på å lære seg corks og 720er, sett i forhold til at små kids fra land uten snø bruker omtrent én dag på det samme. Triksene var jo allerede funnet opp av brettkjørerne, så kom jibberne og tok dem, men fortsatt ser jeg kulekjørerne drar frem strake backflips. Er det mulig å henge så langt etter