Sitat Findus:men er ikke min greie å sause in skia med supervoks fra en eller annen sportsforretning "of all do respect".nå fikk jeg vertfall bekreftet at jeg bør preppe skia før jeg bruker de første ganga.så da leter jeg fram strykejernet og noen gamle stearinlys (som mor ikke gidder å samle mer på), og sauser inn skia med jemmemekka preppevoks..hohokan tenke meg, noen river seg å håret av fortvilelse, av min mangel på nøysomhet, men jeg får det til sånn, og kan gjerne anbefale det videre:wink(bare pass på å ikke holde jernet for lenge på en plass. da blir plutselig plasten uvenn med resten av skien:wink)

Selv bruker jeg helst bare lilla stearinlys, alle vet at lilla er en hard farge og derfor sitter i lenger. For å ikke kaste bort for mye penger på masse små stearinlys, kjøper jeg bulk-pakning med lys uten veke på butikken. De billigste lysene er mer enn gode nok for vanlig bruk, ingen grunn til å gå for f.eks adventslys med glitter på, eller de lysene som har mange armer ut fra én (selv om f.eks 3-armet lys gjør det raskere å smelte på strykejernet).

Har du prøvd med telys noengang?