Hei.
Er en gutt på 16 år som har spilt fotball aktivt helt siden 2. klassen. Siste 2 årene har jeg slitt veldig med smerter i både venstre og høyre kne. Hver gang jeg hadde vørt i aktivitet i en stund og ble stiv var det et rent helvette å gå på føttene etterpå. Kne'ene sviktet av og det virket ikke som jeg hadde kraft i di.
var hos fysio for 2 år siden og han fortalte meg at han trodde jeg ikke hadde nokk styrke i knærne og fikk masse øvelser. Som 13 åring var jeg nokså sløv og gjorde ikke øvelsene, men etter noen uker uten fotball gikk det over og jeg beynte å trene igjen.
I sommer var jeg på fotballcup i Sverige, dårlige, harde gressbaner. Spilte omtrent 7 kampen tilsammen og knærne fikk kjørt seg veldig. Siden den cupen har ikke knærne klart å springe ordentlig og sliter også med å gå ordentlig til tider. Det avhenger mye fra dag til dag.
Tok røntgen og fant ingenting, så tok vi mr og fant heller ingenting. så fikk vi en til å dra inni kneet for å se om han fant noe, altså en operasjon. Han fant ikke noe stort men fjernet "synovialvev" som kunne ha noe med smertene å gjøre.
nå, 4 uker etter operasjonen har jeg fortsatt smerter. fikk beskjed at smertene ville være borte etter 2-3 uker.. Begynner å lure på om det er styrken som er for svak, som den første fysioen sa.
Derfor lurte jeg på om noen vet om noen bra øvelser som passer for meg etter den behandlingen og statusen min?
Alle svar blir satt pris på.
PS: Beklager hvis dette kommer under feil kategori.