Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bali i desember!
#49138 17/11/2009 1:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! har søkt litt rundt i forumet, men spør likevel; noen som har noe tips om do's og dont's på Bali i desember? Vet at det er regntid i perioden, men lurer på hvordan regntiden er. I thailand var regntiden klam og mye overskyet - noe tilsvarende på Bali? Vil jo ha litt sol også. =) :cool

Setter pris på tips!

LE :grin

Re: Bali i desember!
LiNn eLiSe #49139 17/11/2009 1:46 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

heijeg anbefaler deg ikke å dra til bali i desember!jeg har vært der mange ganger før, og skjønner absolutt ikke hvorfor det er "høytid" i desember. jeg føler nesten at de lurer turister ned dit på den tiden. det er desverre regn, regn, regn. og det er omtrent umulig å være ute, og du får ikke sett bali på den vakre måten den egentlig er!du får ikke mulighet til å oppdage øyen på scooter, surfe, ut å møte nye mennesker (det er nemlig dødt der i kuta sentrum da)

Bali
LiNn eLiSe #49140 18/11/2009 10:12 PM
Fersking
Fersking

Det er sant det som blir skrevet over, til en viss grad... wetseason er en usikker tid å reise på, jeg hadde nesten sammenhengende regn i fra midten av desember til utpå nyåret ene gangen jeg var der nede. Men jeg har også truffet mange folk som har vert der 3-4 uker i mellom desember og mars, og omtrent ikke sett en sky på himmelen. Når det gjelder surf er det stort sett østsiden av øya som gjelder, siden vinden som oftest kommer fra vest. Dette fører også med seg mye dritt, mange dager kan kuta beach være en stor søppelplass! Øst siden har få nybegynner spots, så det trekker ned om du skal lære å surfe. Swellet er også mindre enn i dryseason.Turismen har tatt seg enormt opp de siste årene, så folk finner du sikkert. Tidligere var det stortsett i de australske feriene, og under hari raya (fest uken etter ramadan) det kunne være problemer å finne plass å bo, hørte fra noen kompiser som var der i september at nå var det vist slik nesten hele tiden. Uansett god tur!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå