Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skisesong i USA eller Canada, jan.-april 2011
#48997 19/04/2010 6:58 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Tittelen på innlegget sier det vel det meste. Vi er pr. nå 2 gutter som hver har et budsjett på 50-60 tusen kroner som er litt usikre på hvilke skisteder vi får mest for penga for, pluss at vi ikke har gjort det her før så vi lurte på om folk kunne gitt oss tips mtp leie av hytte, bil eller tilsvarende.

Jeg liker å kjøre park, han liker å kjøre pudder. Hvor kan vi kombinere dette? Steder vi har vurdert er Breckenridge - pga størrelsen og sannsynligheten for park, pudder og topptur (?)Mammoth - pga det er kjent og ligger i california, slik at vi kan gå fra skiklær til bading på stranda på null komma svisj (?)Buttermilk - Kåret til beste park transworld snowboarding 2009 (?)Whistler - Canada! Hvorfor Canada og hvorfor ikke USA (vice versa).

Jeg prøvde å søke i forumet og sånne ting, men fant ingen guide fra A til Å for å komme seg over, bo og kjøre ski i dammen- håper ikke dette blir en repost av noen andres førstereis post ;-)

Allright. . I bunn og grunn ønsker jeg å få litt pointers fra folk som har hatt en tilsvarende sesong!

Håper på svar.

PS: Hvis det er noen som mangler reisefølge så kunne vi jo kanskje tatt en prat!

Annbefale Canada
suprnaut #48998 20/04/2010 2:08 PM
Fersking
Fersking

Eg har ikke vært i USA på ski, så har ikke så mye nyttig informasjon og komma med når det gjelde Breck, Mammoth, eller Buttermilk.

Uansett,tok turen over dammen til Canada denna sessongen og det kan annbefalast til tross for dårlig snøvinter.(fikk smaka på pudder i revelstoke og kicking horse de siste ukene av reisen, og det var heilt fantastisk) Var innom Whistler, men ble ingen skikjøring pga OL. En annen bra mulighet for deg og kompisen din, er Golden/kicking Horse - som har uffatelig bra backcountry - samtidig som Rogers Pass ligger 40 min unna med bil og der er det er topptur elderado uansett ferdigheter.

Velger du base i golden, ligger Lake Louis 1 time vekk - og her kan du finne bra park kjøring.

Regner med at der er lettest for dere å holde dere til et skitrekk, og skal du ha både i pose og sekk tror eg Whistler er et trekk som kan falle i smak.

Vett ikke om detta var til så stor hjelp, men svare gjerna på spørmål er det noe anna du lurer på

Re: Skisesong i USA eller Canada, jan.-april 2011
suprnaut #48999 20/04/2010 2:35 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

heidu.

med så masse penger ville jeg uten tvil dratt til British Colombia på catskiing smile

Re: Skisesong i USA eller Canada, jan.-april 2011
suprnaut #49000 28/04/2010 9:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja? Hmm. Takk, og takk. Hehe, jeg er liksom keen på å være et sted og henge. Kanskje som er i nærheten av en by òg liksom. Men kommer definitivt til å bruke mesteparten av tiden til å kjøre brett.

Hvor lenge var du der og hvordan var budsjettet ditt? Hvordan bodde du?

Takk for hjelpen smile

mja..
suprnaut #49001 30/04/2010 6:05 PM
Fersking
Fersking

Om det blir canada på deg, har du jo vancouver som er nærme Whistler, å den byen er jo stor nok. Golden/kicking Horse har vel ikke så mye by faktor. Banff er det nærmaste og det er ca 1,5 time under - ellers er det Calgary med 2millionær innbyggerar som er 3 timer unna.

De fleste skitrekkene ligger uansett ikke rundt storbyen etter min meining. du finner jo alltids skitrekk rundt byane og, men du får ikke den samme skikjøringen der.

Var i canada i 3 mnd, vi hadde rundt 60-70.000 hver. Kjøpte bil, forsikring, var innom mekaniker to ganger, samtidig som vi reiste rundt omkring. Det blir uansett mye billigere om dere har base en plass, og kjøper sessongkort der. Me hadde sessongkort en plass - der me måtte ut med ca 6000 kver. I tilegg til dette var me stort sett rundt og kjørte i andre trekk, der me betalte dagskort. Det var nok her mesteparten av pengene forsvant.

Budde litt på Hostel, eller var me heldig og fikk bu gratis hos mange bekjente.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå