|
 hvorfor Armada???
|
More than words
|
OP
More than words
Lurer egentlig hvor mange som gaar og venter paa infoen som visstnok skal komme i neste FF om hvor de kan faa kjoept Armada?? Og i tilfelle hvorfor??Proevde ARV forrige tidligere iaar og ble langt ifra imponert, utfra rykter saa skulle Armada vaere revolusjonerende, ble veldig skuffa!! Er det bare paa grunn av hvem som produserer skiene de staar oeverst paa oenskelista eller er det mange av de som har tenkt aa kjoepe som faktisk har testa plankene??Hvor mange er villige t aa kjoepe Armada uten aa teste skiene foerst??Armada fortjener kjempeapplaus for at de har klart aa skape seg det som ser ut som et kjempemarked for produktene sine lenger foer de kommer t landet og folket faar testa dem!!
|
|
|
 FORDI
|
More than words
|
OP
More than words
ok...det er akkurat 583 stykker som venter på den infoen i neste FF. Så da vet du det. Og hvorfor? Jo fordi det er ett nytt spennende utøverbasert merke, som har gode produkter. Da vet du det også. EZ - din røst taler vel høyere enn alleandre annerkjente skitetestere sine. I allefall mer enn utøverene som står bak testingen og design av skiene. Blir vel en tøff sak å finne ski som tilfredsstiller dine krav...da Tanner, Boyd, Julien, JF, JP og Anthony ikke klarer det godt nok...men de er vel gode nok for noen andre dødelige.
|
|
|
 Glitrende
|
More than words
|
OP
More than words
Synes det er topp at man legger slike argumenter til grunn for å kjøpe ski en selv ikke har testet og vurdert utifra egne ferdigheter. Regner med at det blir langt færre som skal irritere meg til vinteren med syting over gidder ikke ditt, orker ikke datt fordi skiene min er dårlige, passer ikke til det, osv osv..........Jeg mener kjøpes skien utelukkende fordi tanner, Jp og gjenget mener de er bra til seg og en dermed sammenligner seg med dem får man faen meg holde truten etterpå og bare dra på.........Gleder meg til langt flere skidager med positiv holdning rundt meg. Strålende
|
|
|
 svar
|
More than words
|
OP
More than words
Er jo virkelig ikke meninga på påstå at min røst taler høyere enn noen som helst sin, men å poengtere at ski er en smaksak. Poenget var langtifra mitt syn på Armada, men at jeg stiller meg undrende til at det virker som så mange er villige til å bruke mye penger på å kjøpe utstyr uten å teste det først. Synes Armada er et bra initiativ og tviler ikke på at Armada skiene passer perfekt for andre selv om jeg ikke likte dem, det betyr ikke at jeg stilller vanskelige krav. Håpet er jo at alle kan finne seg ski som føles riktig, så slipper en kanskje å bruke utstyret som unnskyldning når snøen kommer. Dette kan kanskje kan ungås ved å teste først.
|
|
|
 ARMADA=utvikling?
|
More than words
|
OP
More than words
Er enig med ez at det er dumt å kjøpe ski uten å teste dem først.Men jeg mener at ARMADA er interesant fordi det er et kjørerbasert merke. Også interesant å se hvordanet nystartet det klarer seg opp mot de etablerte merkene. (Men når man har de riktige kjørerne i spissen slik som ARMADA blir dette poenget litt mindre viktig) Personlig ser jeg frem til de neste modellene. Særlig promodellen til Tanner Hall.ARV og AR5 virket på meg som en "kopi" av scratch bc og fs.Eksprimenteringen med flexen i skiene slik at man kan dra tail og nose slide gleder jeg meg til å se.Men selv om skiene kjøres av en mengde proffkjørere er det ikke sikkert at de er riktige for meg. Men kjøper du dem av den grunn, så bør du ikke syte hvis du er misførnøyd med dem.
|
|
|
 Tanner Hall Pro mod.....
|
More than words
|
OP
More than words
Hei J-P...du virker som en oppegående kar....kanskje du kan utfylle meg litt med mer info om den Tanner Hall Pro Modellen du snakker om? ;)L.
|
|
|
|
|
|
 usikre kilder
|
More than words
|
OP
More than words
Leste et intervju med Tanner Hall under Tellus World Ski and Snowboard festival i Whistler i våres (husker ikke vilket blad, men det er en av gratisbladene som kommer ut i Whistler) Der ble det nevnt noe om en Promodell, og at den var planlagt til "høsten" Var innom Glacier Shop i Whistler som akkurat da fikk inn AR5 og ARV (hadde tilogmed et demopar av AR5) og de nevnte noe av det samme. Jeg innrømmer at dette ikke akkurat er kjempesikre kilder. Mulig jeg har misforstått.
|
|
|
|
|
|