Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
telemark-pyrenees
#44638 06/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Vet at dette har vært oppe hundre ganger (sikkert) før, men nå er jeg faenmeg usikker blitt. er det toll på ski og skiutstyr eller ikke? trodde det var fritatt, men sjekket toll.no for sikkerhets skyld. Gjorde meg ikke akkurat klokere. blir liksom ikke så billig lenger å handle fra utlandet hvis det plutselig er toll også.

Det er høst igjen
More than words
OP Offline
More than words

Og de samme spørsmålene er tilbake :-) Ta en titt på denne:

http://bohr.phys.ntnu.no/~terjeros/friflytfaq/

Særlig punktet: Hva blir totalsum ved kjøp ved utenlandske nettbutikker?

Det er toll ja....
More than words
OP Offline
More than words

Kjøpte fra telemark pyrenees i fjor og fikk skiene levert på døra med DHL. Trodde lenge jeg hadde sluppet unna ekstra avgifter, men de fikk jeg regning på 2-3 måneder etterpå. Dermed ble ikke skiene så veldig mye billigere likevel. En smart måte du visstnok kan ordne dette på er å sende utstyret til en adresse i Sverige, gjerne med poste restante, og deretter stikke over å hente dem.

Nei det er ikke toll
More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjøpte tre par telemarkstøvler, cobra bindinger og noe andre greier fra telemark-pyrenees i vinter og bortsett fra moms så var det ikke noe toll avgift. Hvis noen har fått toll krav så må det ha skjedd en feil i fortollingen, kanskje fra DHL sin side. Jeg fikk det tilsent med vanlig post. Telemark-pyrenees er forresten en super butikk, og anbefalles sterkt for meget bra service.

More than words
OP Offline
More than words

Her er det som vanlig litt begrepsforvirring ute.... det er IKKE TOLL på SPORTSUTSTYR, men det er MEIRVERDIAVGIFT - dvs VTA. Dersom du sender det til SVERIGE, og reiser over og henter det, så betaler du 19,6% VTA - mens inn til NORGE blir det 24% VTA.

More than words
OP Offline
More than words

det var det jeg mente. bare forsikrer meg.begynte å lure på om det var kommet forandringer.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå