Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rottefella med ny binding?
#43971 21/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Leste i et eller annet blad at rottefella kom med en ny binding sesongen 03-04. Prinsippet var mye av det samme som Linken(så det ut som) Det sto at Rottefella tviholdt på informasjon om bindingen før de legger den ut for salg. Er det noen som har hørt noe mer om den, er det i såfall verdt og vente på istedet for og kjøpe Linken???

More than words
OP Offline
More than words

leste det jeg og, men tror ikke de kommer med noe mer spennende enn en liten "facelift" paa cobra(dvs. nye plater som foelger org. med og andre smaating) Den nye bindingen skulle etter det jeg forsto vaere med et slags SPD system som paa sykkel..de skulle i allefall samarbeide med scarpa ved utviklingen...noen som kan rette opp litt?

More than words
OP Offline
More than words

http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=8344&highlight=telemark+norm OG http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=6778&highlight=telemark+norm

More than words
OP Offline
More than words

Det er ikke noe oppgradering av cobra, helt nytt design, så blueprintsene av det i fri flyt en gang. De har step inn funkjson og er helt stive, akkurat som linken. Men når du nevner det sto det kansje at de sammarbeidet med Scarpa, men det husker jeg ike helt. INGEN SOM VET????

More than words
OP Offline
More than words

"holder kjeft". Det er eit "uformelt" samarbeid mellom fleire, men Rottefella prøver å holde korta tett til brystet. Produktet er "på snø", dvs spesiellt utvalgte brukte denne bindingen sist vinter og vil bruke den denne vinteren.

More than words
OP Offline
More than words

Etter den informasjonen jeg har fått, (fra impotør til konkurent av Rottefella) så er denne nye bindingen blitt utviklet blant. annet pga. å få en utløser mekanisme som utløser også bakover (slik som på alpint) og for å få en Stepp-inn funskjon som er bedre. Mener å huske at både Scarpa, Garmont og Crispy skal lage støvler til det nye systemet. Men noe av kritikken er at det kanskje er for avansert, mye mekanikk, Vanskelig å rep ?

More than words
OP Offline
More than words

om det jeg å.....men ikke noe særlig mere enn dere antakeligvis(det jeg vet er at hele tanken bak dette var å få en bedre utløsermekanisme og å få bort "andenebbet" foran på T-skoene). Men kansje FF kunne prøve å finne ut noe og skrive om det i ett nr. Vil tro de har lettere for å få tak i info enn det vi "vanlige dødelige" har! (Tror de kaller det for NTN [New Telemark Norm]...)

More than words
OP Offline
More than words

Bor rett ved fabrikken og har hørt fra sikkre kilder at den nye bindingen er på vei...De har testet den litt og kommer muligens vår 04.....Hørte om den første ganger for 1-2 år siden...Så den er på vei!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå