Er det bare meg eller...
|
More than words
|
OP
More than words
...finns det andre som går rundt i telemarksko i stua mens vi venter på vinteren. Lurte bare på om jeg er syk!
|
|
|
 du er ikke gal
|
More than words
|
OP
More than words
jeg driver også å prøver støvlene. men jeg gjør det med slalom støvlene da
|
|
|
 høres helt normalt ut spørúmeg
|
More than words
|
OP
More than words
vil dog anbefalle å vente til du kommer utendørs med å finne frem staver og nyslipte stålkanter
|
|
|
 vi er mange som hare det sånn... *nynne*
|
More than words
|
OP
More than words
Kjørte bil med hjelm og goggles i går. 7 mil...
|
|
|
 faen
|
More than words
|
OP
More than words
jeg stikker hodet i fryseren for å få følelsen av vinter. hadde på telemarkskoene i går. Monterte stegjern av og på. Løfter litt på skiene. Sjekker værmeldinga. Ser ut. Er det kommet noe snø? nei. Kanskje jeg skal ta på meg hjelmen og se en skifilm..
|
|
|
 du er ikke gal nei
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg går en god del med støvlene mine. sitter med dem nå faktisk. og skiene står rett ved senga:) Lenge leve vinter og pudder!!!!
|
|
|
|
|
|
 Muhahaha
|
More than words
|
OP
More than words
Kjoerte pudder i helga. 80 cm (paa fem cm grunnlag) i Sunshine Village, Banff.
|
|
|
 jeg tar paa meg stovlene naar jeg ser paa tv.
|
More than words
|
OP
More than words
ellers... 80 cm i banff. her i Golden er det kanskje 25-30. Er det aa anbefale aa ta seg en tur ?
|
|
|
 takk
|
More than words
|
OP
More than words
nå har madammen endelig godtatt at støvler er varmet opp, alle ski er gjennomsjekket og dobbeltsjekket, befølt og xxx. Og at dette skjer hvert eneste år....
|
|
|
 JO DE KAIN DU JO TRU.....!
|
More than words
|
OP
More than words
Etter å ha bodd på vestlainne di siste 5åran, har æ eindeli(!) kåmme telbake til vakre nornårge.Da æ va liten va det jo bestaindi sinnsykt....ja, SINNSYKY...me snø her! Men ka i svare e det som skjer nu??? Det er i jessu navn ikkje så mykje som melis på fjeille.Æ FØLE MÆ LURT! Æ vurdere å breinne nån gamle ski til ære førr ski-/snø-gudan...æ trur piskadø mæ at æ skal gjøre det tell hælga...
|
|
|
 Hehe
|
More than words
|
OP
More than words
Godt å høre at det ikke bare er meg... Holder på å bli sprø, knapt et fnugg i fjella rundt her!Har ikke gått en dag på mange uker at jeg ikke har hatt på meg noe skiutstyr! Igår gikk det i biljard med hjelm og telemarksko. Idag er det hjem og slipe stålkanter som står på programmet. (får se om jeg finner noen gamle stikker å sette fyr på, kanskje det hjelper... NÅ MÅ MINUSGRADENE OG SNØEN SE TIL Å KOMME!!!!!!!!!!
|
|
|
 melder meg på galskapen
|
More than words
|
OP
More than words
...kjørte bil med skihjelmen og goggles med huet ut takluka. Dessuten er det fullt gjennomførbart å ligge på gulvet med beina i været (med ski på) og ta grabs, mute osv...
|
|
|
|
|
|
 -
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 Helt normalt!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg lager ofte middag med telemarkstøvlene på. Og nå er skiene tatt inn i stua også, bare for å få godfølelsen...
|
|
|
 Sko
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg satt i bokseren på sengekanten med skoene mine strammet godt til. Nå har jeg aldri prøvd bondage, men jeg kan begynne å skjønne hva som fasinerer så veldig med det....
|
|
|
 happy tom:
|
More than words
|
OP
More than words
Skal til Lake Louise paa loerdag. Der er det visstnok 110 cm snoe. Sunshine var bra i helga men det kan trygt komme 80 cm til for aa sei det saann.
|
|
|
 jau
|
More than words
|
OP
More than words
flere som "lider" av dette ja, i dag la jeg skia på bakken, tok på meg støvlene og sto på skia :)en gang tok jeg på meg alt utstyret nedi kjellern her, koselig.ellers har jeg sett ski filmer i hele sommer :]
|
|
|
 Det er veldig bra det er flere!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg hengte opp skia mine på veggen og skoa rett under. og ski kleda til venstre får skia. Når jeg står opp om morgenen ser jeg rett på ski utstyra. I dag fikk jeg ny ski bukse. da hadde på meg alt som heter ski utstyr, stilte jeg meg i koridoren å så rett på skia. Og jeg så meg i speilet får å se om buksa var cool med utstyret og sånn!!!! Det var den!!!!!!
|
|
|
|
|
|
 phhooo
|
More than words
|
OP
More than words
var en stund stressa på at det bare var meg, laaser runt i ski buksen min nesten hver dag jeg ,,
|
|
|
 Kjenner til det ja
|
More than words
|
OP
More than words
Jepp er med jeg å. Ser skifilmer hver dag, tar på fullt skiutstyr minst en gang i uka, pusser mine googles hele tia og prøver diverse spins ned hver eneste trapp. Trenger snø NÅ ( før jeg knekker nakken i en mislykket cork på neste trapp )
|
|
|
 hmmm
|
More than words
|
OP
More than words
har sjøl vert gira lenge nå,og hatt på mine nyinnkjøpte T2 et par ganger,men d e lenge siden!!Nå blei eg jammen inspirert te å prøve de igjen!! jippi! snakkes
|
|
|
 hihi
|
More than words
|
OP
More than words
For en uke siden hadde jeg på ski osv i senga. Klarte en safety grab !! angrer på at jeg har tatt ned trampolina nå ass.
|
|
|
 Snøen er her
|
More than words
|
OP
More than words
For de som gidder å kjøre litt så er det muligheter for å stå på ski. Geilo er åpent, sammer er Gaustablikk, Kvitfjell, Bjorli og sikkert en masse andre anlegg også. Stort sett bare kunstsnø, men det er ihvertfall bedre enn parkett.
|
|
|
 hehe
|
More than words
|
OP
More than words
jeg kjørte en "rodeo" med mutegrab på dama her om dagen. Holder det som erstatning for sjuk fyr som drømmer om snø?
|
|
|
|
|
|
 Superego:
|
More than words
|
OP
More than words
Naa er det 6 timer til vi kjoerer til Whistler, sesongaapninga var i dag!! Det skal visstnok ligge 90 cm, med overhengende fare for mer.. Sesongkort er kjoept inn, og alt er flott! Mistenker ogsaa at det blir bedre enn aapninga i LL.  --Og ja, det er helt naturlig, ikke bare mht snoe. Hybelkompisen min ble ferska i aa sitte paa sykkelen sin og se paa mountainbikefilm. Og ja, hun tar den med seg opp paa soverommet. Ikke spoer.
|
|
|
 ikke akkurat Whistlerpudder
|
More than words
|
OP
More than words
I midt norge finnes ikke et snev av snø, og i rein desperasjon kjørte jeg ned grustaket ved Melhus i går - og fikk samtidig tatt livet av noen triste Morottoski etter eks dama. (ja hun sure ja)
|
|
|
 ekstase
|
More than words
|
OP
More than words
siden det ikke er så mye pudder å oppdrive i bergensområdet for tida, gjorde jeg et spenstig forsøk på å finne igjen den ekstatiske følelsen... på med hjelm goggles, ryggskinne og slalomstøvler, og rett til køys med dama. ekstase det og!
|
|
|
 måtte bare utdype litt...
|
More than words
|
OP
More than words
Den psykiske vinteren slutter aldri. Utstyrer går i kjelleren i juli. I august hentes det opp igjen. Ski smøres, støvler renses for møkk med en silkeklut, bindinger justeres. Har hørt at støvler kan miste karmaen hvis de ikke brukes, så de taes på med jevne mellomrom. Har et par på kontoret også, så jeg ikke mister følelsen. Skifilmer slukes. Hjelmen prøves. kanskje det er aktuelt med frisørtime da den ikke er større enn nødvendig. Ski smøres igjen. Oppdager at jeg har smurt mye ski og ikke trent. PC onlie 24/7 med skiinfo åpen konstant. Kanskje det begynner å snø. Superworkout på sats med knebøy. Løper hjem når jeg oppdager at jeg ikke har sjekket skiinfo på en time. Smører ski en gang til. Ser mer skifilm. ringer mamma og forklarer. hun foreslår en god psykolog. Jeg mener at det ikke er nødvendig og at det er mange som har det slik. Skifter batteri i skredsøkern, tar med søkestanga i hagen og søker etter meitemark. Sovner med hodet på en skitest i et eller annet blad. Hva skal man ha neste år? big kahuna, eller Gotama? Sosialt blamerende å ikke vite slikt når sossen diskuterer i heiskøen. Innrømmer alt til dama, hun forstår. Bra dame, syk fyr...
|
|
|
 På Søberg...
|
More than words
|
OP
More than words
...har jeg også vært. Noen år tilbake. Tror vi bomma litt på glideren, for føret var under enhver kritikk. Da var det bedre i et nå nedlagt grustak i Kaldvelldalen ved Fremo. Rundt første venstresving, 200 m og opp til venstre. Mer grus enn sand gir bedre gli! Men med de fluviale sedimentene i Gauldalen har du jo et vell av muligheter da.
|
|
|
 samma her
|
More than words
|
OP
More than words
eg står på ski på teppet med fullt utstyr nesten kvar dag. tar litt grabs og sånn, ser ein del på skifilmar. men kor i helvete e snøen?!
|
|
|
|
|
|
 geologi og sånt
|
More than words
|
OP
More than words
Fantastisk bra! Noen ganger funker dette forumet helt fantastisk. Nevner i et innlegg at jeg i rein desperasjon etter snø har vært og kjørt ski i et grustak og får tips om et bedre grustak ikke langt unna - samt en begrunnelse for påstanden! De fluviale sedimentene i Gauldalen! Ler meg skakk! Takkar mister eu, skal jaggu teste det nedlagte grustaket på Fremo!
|
|
|
|
|