Jeg har lenge gått å fundert på en teori om hvorfor snowboard suger. Jeg vil endelig offentliggjøre min tankegang. Håper noen støtter meg!
Snowboardet er en motesak, det må alle kunne si seg enige i. Det blir liksom litt "jeg liker Manchester United" å kjøre snowboard. Alle gjør det jo! Håper dere skjønner meg. Vi som står på to planker kjører oftest i funksjonsmessige, vanntette, godt synlige klær. De fleste telemarkkjørere har også et tett forhold til annen ekstremsport som f.eks. klatring, basehopping, elvepadling osv. Vi har et sinnsykt forhold til naturen. Vi brenner for det vi gjør. Alle ser på oss at vi digger ekstremsport når vi sprader rundt i være feite funksjonsmessige 3-lagsdrakter. Dette er liksom ikke moteriktige snowboardklær som like gjerne kan forveksles med kjøpesenterklær. Jeg må innrømme at det er sjeldent å se snowboardere i goretex! Noen er det sikkert, men fan det er ikke mange. Hele pointet mitt er vel at det finns så sinnsyyyykt mange wannabe snowboardere som "digger å kjøre brett", selvom de kanskje bare kjører 30 gang hver vinter. Telisfreaker brenner bare så sinnsykt mer for det de gjør! Er noen enig?