Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
ÅL skisenter
#37615 12/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Svinga en tur innom her en tur etter nyttår, siden jeg hadde hørt en del positive ting om anlegget.. Vet at henget der er bratt, og at det sikkert er fint for racing alpinister..Men for faen i helvete jeg må si at jeg blei sinnsykt skuffa.. Det var faktisk en del pudder denne dagen, men hva hjelper vel det? Det er jo rett og slett ikke et eneste sted å kjøre der!!!Kjipt for hadde faktisk hørt skryt derfra..

More than words
OP Offline
More than words

du er ukjent= du finner ikke de gode spotsa. Og det er slik vi som bruker anlegget ofte vil ha det. Ål har faktisk mange bra omr, man må bare være kjent

Du har rett Espen
More than words
OP Offline
More than words

Familen min har hytte like ved Ål skisenter og jeg har vært der hundre ganger. Så ikke kom å si at jeg ikke er kjent i området! Det var gøy å stå der når jeg var i "skogsløype" alderen, men når man vokser over den og vil ha litt skikkelig offpiste er det helt ræva der.

More than words
OP Offline
More than words

skal til ål om et par uker. er det noen som vet om det er laget noen jumps og rails for tiden?

ål er slik det skal være.
More than words
OP Offline
More than words

skjønner ikke hva du mener med at vi har dårlig offpiste?!1: Vi har egen løype som ikke er rydda eller preparert.

2:Den lokale bonden har hogd ut relativt store deler av skogen rundt ei av løypene. her er det bare å tar for seg. det er litt kvist, men med mindre du er helt kjerring, så er ikke det noe problem.

3: i kanten av den sorte løypa (med ett av nordeuropas bratteste heng..) er det god plass på begge sider. vart det for bratt for deg eller?

4: tar du fjellheisen er det bare å gå 100 meter, så kommer du til heftige berg som du sikkert ikke tør droppe engang. de ender også rett i kuleløypa så det bare er å ta heisen opp igjen.

5: Om du følger med på fjelltelemark elle freeride vil du sikkert kjenne igjen namn som ofte er på topplaseringene: Kjersti og rønnaug Tveito, Magnus Tveito, Borgar Eliasen, Jon Håvard Grøgard, -disse er alle ålinger.

ål er bra for de som har litt balls. fint at ikke dere turister tør kjøre der så blir det mer til oss! når du derimot lærer deg å stå på ski, er du velkommen til å kjøre hvor du vil.

More than words
OP Offline
More than words

patetiske bonde..hadde du giddi å kjørt trakroren din noen mil bort fra det stusselige trekket ditt hadde du fort finni steder meg skikkelig offpiste..

har vel kanskje ikke
More than words
OP Offline
More than words

sagt at det er noe galt med folk fra ål.bare at det er jævelig stusselige forhold for offpiste der.

More than words
OP Offline
More than words

Kjenner du ål skisenter og gidder å løfte litt på di feite skia dine, så skal du nok få kjøre offpiste/laussnø så det holder! stupa blir aldri lave nok !! Ta kontakt med yngstemann i skiutleia der! Han veit råd, men ikke spør han om å gå noen meter da backern ut! litt lat!

More than words
OP Offline
More than words

med ål er at det er tjukkeste skauen overalt.

om du ikke er fornøyd med ål..
More than words
OP Offline
More than words

om du ikke er fornøyd med ål så går det ann å sette seg i bilen og kjøre til hallingskarvet for eks... ikke så langt- og der klarer du nok å finne noen åpne områder...

Herregud ÅL IDIOTER
More than words
OP Offline
More than words

selvfølgelig går det an å finne offpistemuligheter hvis du går litt, men det går jo faen meg over alt. Tenk litt a bønder. PS Tryvann er bedre enn ål = fakta. Ål er ikke verdt turen, hvis du ikke er slalom-geek.

Herregud ÅL IDIOTER
More than words
OP Offline
More than words

selvfølgelig går det an å finne offpistemuligheter hvis du går litt, men det går jo faen meg over alt. Tenk litt a bønder. PS Tryvann er bedre enn ål = fakta. Ål er ikke verdt turen, hvis du ikke er slalom-geek.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg vil påstå at Ål er bedre enn Tryvann.Men at det er stedet for freeridere er heller ikke akkurat riktig.Fantastisk sted for carving, noe som skisenteret også reklamerer med! Men at det er i fjerneste nærhet av filefjell, hallingskarvet og andre lignende off-piste perler er også STERKT overdrevet.

Razor: forklar deg!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

.....yngstemann i skiutleia der! Han veit råd, men ikke spør han om å gå noen meter da backern ut! litt lat! Lagt ut: 14.01.2004 14:25:00 Av: razor

Kva i Huleste meiner du med dette!!!! Eg er den du pratar om, og eg bakker ALDRI ut! Eg går jo opp jordet på ski kvar ettermiddag når det ikkje er opent i heisen jo!!!

RAZOR: Kven i huleste er du, og forklar deg!! Når er det liksom eg har vært lat?!??

Razor: forklar deg!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

.....yngstemann i skiutleia der! Han veit råd, men ikke spør han om å gå noen meter da backern ut! litt lat! Lagt ut: 14.01.2004 14:25:00 Av: razor

Kva i Huleste meiner du med dette!!!! Eg er den du pratar om, og eg bakker ALDRI ut! Eg går jo opp jordet på ski kvar ettermiddag når det ikkje er opent i heisen jo!!!

RAZOR: Kven i huleste er du, og forklar deg!! Når er det liksom eg har vært lat?!??

More than words
OP Offline
More than words

Bare reis andre steder dere! Blir det mer ukjørt pudder til oss lokale, som vet hvor den er! Gjør meg ingenting!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå