Det meste fungerer, og hvis du synes det er ok å kjøre på litt eldre utstyr kan du få det bortimot gratis. Eldre utstyr er vanskeligere å seile på enn nytt (fordi det gjerne er mye smalere). Dette får du for 500 kroner: http://www.windsurferen2.no/perl/surf/Shop?orderby=&orderdi=&limit=24 Kanskje ikke det ideelle brettet for en nybegynner, men når du har lært deg det, er den typen brett godt egnet i indre oslofjord. Det var slikt utstyr man lærte på tidligere. Jeg seiler fremdeles på slikt utstyr hver torsdag på lysakeren...og får seilt så lenge det er mer enn 2 m/s. Du vil egentlig ikke vokse fra det heller...men du vil nok ønske å kjøpe et småbrett med tiden. Maksfarten min med slikt utstyr er 50 km/t mot 62 km/t med småbrett...så det stemmer at det går styggfort når det blåser.Sjekk med lysakerfjorden.no om kurs..... Våtdrakt er et must! Du kommer til å bruke en del tid i vannet hvis du vil bli god. Du må også huske at ting kan skje, slik at du kan bli liggende lenge i vannet - og vest er påbudt (tror jeg??). Har selv drevet i flere timer i storm etter et mastebrudd . Dette var i november og jeg var veldig glad jeg hadde en tykk semi-tørr-drakt. De jeg seilte med så meg ikke p.g.a. bølgene....Hvis du kjøper noe brukt, bør muligens kjøpe ny mastefot og bytte alt av tau....veldig kjedelig hvis det ryker.