Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av randoneebindinger
#3220 31/10/2014 8:28 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei trenger noen råd angående anskaffelse av bindinger til mine nye High Society FR ski. Skiene skal hovedsakelig brukes til kiting, men en gang i blant i bakken også. Har noen alternativer jeg foreløpig vurderer.

1. Marker Duke 16 2010mod. som nye kan kjøpes rimelig av min bror, kanskje 6-700kr

2. Marker F12 1500kr xxl

3. Marker F12 EPF 2200kr xxl

Takknemlig for alle tilbakemeldinger :-)

Re: Valg av randoneebindinger
dannydog #3221 02/11/2014 7:25 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

"Vanlig" Marker F12 ville jeg styrt unna. Denne har det vært mye reklamasjoner på, pluss at EPF-varianten har flere forbedringer. Det er absolutt verdt de ekstra pengene.Hvorvidt du bør gå for Duke eller F12 EPF avhenger av hvor hardt du har planer om å kjøre. Jeg tenker slik at om du kjører såpass hardt at det er på sin plass med Duke, hadde du nok allerede visst det.. F12 EPF er litt lettere en Duke, og bedre å gå med, og har veldig gode kjøreegenskaper. Duke er overlegen på hard kjøring, hopp og dropp, men ikke overveldende herlig å gå med.

dannydog #3222 09/11/2014 2:43 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei Fredrik, takk for ett fyldig og godt svar. Da styrer jeg nok unna vanlig Marker:-). Sliter med å finne epf varianten i smal. Kan bruke både S og L, men bør vel velge smal pga vekta? Eller hva mener du? Sålelengde 315mm. Skia skal brukes mest til kiting + en og annen dag i bakken.

dannydog #3223 11/11/2014 9:49 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei,str S går opp til 325 mm, om ikke jeg husker feil. Så det skal passe bra, regelen er at man bruker small så langt man kan, pga vekt ja. Mener du skal finne den i de fleste relevante butikker nå som lagrene er fyllt opp for vinteren. Bare å ta en runde på nettet og finne beste prisen. Et tips er også å stikke innom/ta kontakt med Jesting Sport i Oslo, foruten kampanjer ligger de som regel ganske greit under pris enn andre på veiledende.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå