Jeg har kjørt på studentrabattert whistlerkort (4buy4, CAD 380, før november) og rabattkortet Louise Card i vinter. Om noen skulle falle for festingen i Whistler (det KAN ta skikkelig av, må bare finne rette folka), er det en god kombo tror jeg. Men man må være registrert som student om høsten for å få til 4buy4. Tror dog at man ikke trenger å betale tuition fees, må bare ha studentkort og timeplan. Tror det kan være gjennomførbart med litt planlegging; å søke koster CAD100, å registrere seg var CAD80, og du har enda spart masse gryn.. De sjekker forresten aldri om du er student oppe i Whistler. Et ofte brukt triks er også å få en student som ligner til å posere for seg. Kortet blir dog inndratt om man blir huka.
Louise Card er RCR light, jeg tipper det lønner seg bra om man ikke er over hele sesongen. Men det må, såvidt jeg vet, kjøpes før nyttår eller noe. Fikk mitt til jul, så jeg vet bare at det sparer meg penger. Som er bra, for jeg endte opp med minst like mange skidager i innlandet som i Whistler. Slenger meg på de som sier at Rockies er stedet å være om vinteren!
Og en outsider fra sidelinja: Mt Washington på Vancouver Island. Fikk aldri opplevd pudderet der med ski på beina, men overnatta der i ca 4 timer i vinter, og måtte grave store mengder parkeringsplasspudder i en halvtime for å få ut bilen da vi sto opp klokka fem. Surt å dra derfra for å rekke ferja til fastlandet!! Nedbør er stikkordet her. Og et våkent blikk på værmeldingen. Og et enda våknere blikk på ferjetidene.