Er fra Ringebu og Gikk på Hallingdal fhs for noen år siden. Terrengmessig er begge stedene ideelle for mtb sykling med ubegrensede muligheter uansett om du sykler mest nedover eller bortover. Begge stedene har stabilt vinterklima. Personlig ville jeg holdt en knapp på Hallingdal fordi: Muligheten for toppturer i alpint landskap er mer tilgjenglig; det er mye bedre uteliv i Gol og Hemsedal enn i Ringebu; jeg foretrekker Ål, Hemsedal, og Sudndalen framfor Kvitfjell, Skei og Gålå, som er de tre beste offpiste lokasjonene med heis nær Ringebu. Det stemmer dessverre at maten på Skaga er grusom. Klatring har jeg ikke peiling på, men jeg vet at det er en god innendørsvegg i Ål og at mulighetene for isklatring generelt er god i Hallingdalen. Uansett er Ringebu ikke et dårlig alternativ. Dessuten trenger du ikke begynne på bratt, du kommer sikkert til å få plenty med utfordring om du så begynner på dans og drama (gikk Idrett). Hvis du liker langrenn har Ringebu (+ Lillehammer og resten av Gudbrandsdalen) kanskje det beste, største og mest varierte løypenettet i hele verden. Dessuten får du Trollpasset garantert mye biligere enn Vinterlandkortet.