Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
hvilken triks setter DU?
#29154 09/05/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

lurer litt på nivået på alle andre rundt i dette langstrakte land.jeg setter ihvertfall:

stort bigjump-180,360

rails-kinkrails, samt noen andre rimelig høye.

pipe:1m. tailgrab

pudder:backflip

More than words
OP Offline
More than words

Saklig innlegg.... "Se hva jeg tar da!!"

More than words
OP Offline
More than words

Prøv deg på noen spins over 540, cork, bio, d-spin eller noen litt heftigere flips enn backflip før du briefer:)

More than words
OP Offline
More than words

Setter switch 540,cork 7,og 900 tail grab

More than words
OP Offline
More than words

360 og er 22 år, er jeg flink da?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har hoppet på et så stort hopp!

More than words
OP Offline
More than words

Dette må være ett av de mest usaklige innleggene i dette forumet noensinne! For min del handler ikke skikjøring om å være best uansett hva det er snakk omm. har mange kamerater som er bedre enn meg på noen ting, mens jeg igjen er bedre enn de på andre ting, det handler jo også mye om hva du selv syns er artig å gjøre, det som er artig, gjør du ofte og du blir bedre på det. så slutt å sammenlign deg selv med andre, tenk på at du personlig skal ha litt progresjon i forhold til egne ferdigheter hver gang du er ute å kjører ski, får du til det, vil skiopplevelsen bli større og større. kjør for å få den gode opplevelsen, ikke kjør etter en som er god og gjør det samme som han bare fordi du ønsker å bli bedre enn han. Det kan jo hende du hater å kjøre det han kjører! For meg så er skikjøring en metode for å finne seg sjæl og få ro i sjelen (for å bruke klisjeen) samtidig som du får adrenalin og mestringsfølelsen!

Hugo har et poeng..
More than words
OP Offline
More than words

Helt enig med deg, Hugo..

Ikke hør på Hugo
More than words
OP Offline
More than words

Vær stolt av hoppene dere klarer å utføre. Utfør dem gjerne fryktløst og grasiøst.

Hugo har skrevet et liksom-politisk-korrekt "frikjøringsinnlegg", fordi han synes at det er populært.

Jeg synes det er viktig at vi får alle skap-jibberne ut i lyset, og får satt langstrakt hopping på kartet.

Derfor vil jeg gjerne meddele at jeg av og til jibber til med en "Daffy". (hvis været er pent og snøen er myk). Jeg synes at det er et populært og grasiøst hopp.

Næmmenherreguddafolkens!!!
More than words
OP Offline
More than words

Det var da bare et spørsmål...Hvis du ikke er hypp på å svare, så ikke svar! Da vil tråden dø en langsom død nederst på listen.

"jibber" stilte et spørsmål. Han skal få svar: Kjære jibber! Jeg kan ingen ting, men trives!

More than words
OP Offline
More than words

.. er min favoritt

smile

Holder meg mest på bakken, tryggest der for gamle kropper

More than words
OP Offline
More than words

Hvem har sagt at jeg er frikjører? nå er du fordomsfull GRiz, for all del vær stolte av triksa du klarer, det er jo en stor del av mop\tivasjonen for å prøve nye ting. Men ikke løp rundt å rop at høyt at du er så mye bedre, det blir for dumt, mye råere å la skikjøringa snakke enn å rope høyest på afterskien!

More than words
OP Offline
More than words

Sant nok. Jeg er full av fordommer. Og for å være helt ærlig er det mange år siden jeg sist satte en daffy. Så der tok du også meg på kornet, din luring! Kanskje jeg innerst inne er enig med deg, og at jeg bare prøvde å være morsom, og bittelitt ironisk. Tror egentlig du er en fin fyr, Hugo. Du hadde ihvertfall rett. Jeg taper, du vinner (inntil videre).

Derfor kommer jeg til å øve inn Daffy såvel som splitthopp på trampoline og i vannet i sommer. Og når jeg finner meg sjæl (med en liten lyskestrekk) i en bar etter å satt en vellykket Daffy i november. Ja da skal jeg sannelig koste på meg et (lite) smil.

More than words
OP Offline
More than words

AMEN AMEN! ha en flott sommer! Lenge leve Daffy og Twist! Skål

More than words
OP Offline
More than words

Setter en halv-turtle hvis det er sol i bakken og sjokolade i kroppen

Dere er noen forpulte
More than words
OP Offline
More than words

I D I O T E R! Yes! I D I O T E R!!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg er pro lissom... Jeg tar 180 på kjempesvææære hopp

More than words
OP Offline
More than words

Dette var på ingen måte noe briefeinnlegg, jeg er selv ikke spesielt god, men synest hele tiden jeg hører folk snakke om at "han har stygg stil", "det der tar jeg lett" osv.

Ville derfor undersøke litt, og hvor god jeg er i forhold til de andre innpå forumet her, synest jeg hører stadig om nye skamgode folk, og ganske enkelt undersøke om det virkelig er så mange gode som det virker som.

IKKE noe briefeinnleg altså..

More than words
OP Offline
More than words

Hugo, hva ere du snakker om, detta er ikke afterskien (som du kanskje tilbringer litt for mye tid på), dette er fri flyt forumet.. så ja...

More than words
OP Offline
More than words

jeg kan hoppe...for jeg er en katt

More than words
OP Offline
More than words

Ka er usakeleg med å prøve å finne ut nivået til dei som poster på denne sida?

Setter 180,360,540, en sjelden gang 720, backflip, back 360, lincolnloop + en merkeleg rodeo/flatspin ting som eg ikkje veit ka eg skal kalle... + nokon fakie ting... liker ikkje rails :p

More than words
OP Offline
More than words

Undrer litt kjære jibber: Den beste måten å få svar er vel å se på andre i parken. Hvis du lurer på deg selv får du en kompis til å filme deg. På forumet her blir det mye skryt og mye hets på en tråd som denne. Selv tar jeg ofte en 270 mute grab, eller 540 frontflip smile Eller hvis hoppet er stort nok; en 20 meters opptrekker....Hvis du har tenkt deg til f.eks. Stryn i sommer, så ikke bli deppa. Nivået er som regel høyt der.GRiz : Lenge leve en laaaang Daffy !!

More than words
OP Offline
More than words

PS: Guttungen og et par kompiser fikk overtalt meg til å være med å prøve og etterhvert øve på å raile med brett i vinter. Tenkte at jeg kan jo ikke dø uten å ha prøvd ihvertfall. Og etter å ha klart det på andre forsøk var jeg ganske fornøyd med meg selv. Og tenkte at da har jeg gjort det ihvertfall. Men etterpå måtte jeg bare gjøre det igjen og igjen. Stil ? Nei.. Moro ? JA!!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg brekker nakken hver gang jeg prøver på et Jan Teigen-splitthopp på små hopp. Men det ser feet ut.

More than words
OP Offline
More than words

Ja, og jeg heter Hugo og er med i unge høyre. Interesser: Bellona og å skrive avisinnlegg. Ps. Jeg står på telemark med nickers og er veldig glad i naturens mangfold. Jeg gidder ikke å trikse, men kan hoppe veldig langt.

la meg få skryte litt mer
More than words
OP Offline
More than words

jeg kan snurre en ball på fingern

la meg få skryte mest
More than words
OP Offline
More than words

vet det virker usannsynlig, men setter faktisk skipper"n frosk når påskeslushen setter inn og folk pusher. Og ja, daffy er et lekent og dristig triks som hører hjemme i hver en jibbers trickbook. For ikke å snakke om den udødelige (baklengse) saltomortalen.

More than words
OP Offline
More than words

Driver og øver inn en araber flikk-flakk på railen, men gjør noe galt underveis. Noen som har nummeret til Sølve Grotmol?

More than words
OP Offline
More than words

men hva er en daffy da? trallalalaaaa....! kan ikke si jeg er helt sikker på hva det er, men har en følelse av at jeg burde vite det???

More than words
OP Offline
More than words

Hør her unge mann; vet De ikke hva en daffy er bør du ikke spre ryktet rundt som ild i tørt gress. Daffy er kanskje et av de heftigste triksene som kan gjøres med to planker på beina. Det er en veldig akrobatisk og dynamisk øvelse som krever både pågangsmot og smidighet. Det går kort og godt ut på å strekke den ene foten forover samtidig som man synkront skyver den andre foten bakover. Hvis alt er gjort riktig skal det nå se ut som du tar spagaten i lufta. Hvis du ikke vet hva spagaten er bør du gå tilbake til grunnskolen og få dine obligatoriske sportsgymnastikktimer. Daffy er selfølgelig stiligst når man legger inn for eksempel en sensuell hoftesving eller liknende. Da gjenstår det bare to ting. Nemlig de 9 daffy-reglene og lykke til!

Daffy-regler

1. Legg ikke ut på heftige daffy-krumspring uten trening.2. Meld fra hvor trikset skal utføres til andre.3. Vis respekt for føreforhold og hopp.4. Vær rustet mot lyskestrekk og andre uforutsette skader.5. Lytt til erfarne daffy-triksere.6. Ikke bruk kart og kompass.7. Ta aldri daffy alene.8. Vend i tide, det er ingen skam å snu.9. Spar på kreftene, grav deg ned i snøen om nødvendig.

Hvis ikke dette hjalp se etter boken "Estetisk skikjøring i gamle skolen stil" i bokhandelen skrevet av undertegnede.

More than words
OP Offline
More than words

For dere våghalser har jeg en utfordring som undertegnede har gjort utallige ganger. Hopp på et stort splitthopp og begynn med en vanlig daffy. Deretter drar du en kjapp, men frekk backscratch. Helt til slutt er det dags for et ganske dristig splitthopp. Og husk; dette skal skje i ett og samme hopp. Den kan virke umulig, men det er faktisk mulig.

More than words
OP Offline
More than words

da vet jeg det også..! no lignende henrik windstedt gjør på the scanners...? laugh

More than words
OP Offline
More than words

så en som tok en argaste daffy på en film her om dagen.. begynte med en fin switch 900 på et fett big jump.. fortsatte så rett inn i en 180 daffy (ingen anelse hva dette burde bli kalt), greia var at han tweaka den noe så innst inn i helvete, så helt rått ut. Tipper kari traa ville blitt våt i musa bare av å ha sett det i svart hvitt.

More than words
OP Offline
More than words

180 uglygrab heter det....

Kongsber(homo)knekken
More than words
OP Offline
More than words

Blad deg nedover til du ser en som har posta innlegget sitt med "kongsbergknekken". Vennligst svar påå innlegget hans med å kalle han DUST

More than words
OP Offline
More than words

Jeg tar daffy og er godt fornøyd med det. Tar også en normal split til innimellom hvis jeg har flaks. Takk til deg Griz for at du belyser dette herlige triks og også takk til Finn-Christian for at du lærer bort teorien bak dette estetiske mesterverk.

More than words
OP Offline
More than words

hvem faen er dere til å snakke om daffy? Her kjører an stakkar rundt, dag ut og dag inn, gjennom det ganske land, og sprer glede og kjærlighet i et skimiljø fylt av hat og misunnelse, ved hjelp av det nidkjære trikset daffy. Lærdommen av dette har jeg ikke fra den gamle skolen, på den tid var jeg ikke engang tiltenkt et liv i denne verden, men fra den gleden jeg har funnet i å gjøre daffyer. Men jeg ser ikke en annen som vil dele dette budskapet med meg. Så ikke prøv å lek "hippe", og skryt av at daffyen er det trikset "vi alle husker fra gamle dager", for det er ikke en kjeft der ute som faktisk setter en ren og smekker daffy på en solskinnsdag en gang! Poeng tatt??

More than words
OP Offline
More than words

En klassisk perle!! Kan kombineres med etterfølgende splitt-hopp for de litt mer avanserte.

More than words
OP Offline
More than words

Det var i gode gamle dager det.....blir nesten litt nostalgisk når jeg tenker tilbake på alle folka som stod opplina rundt hoppene, og beundra, når vi dro dei gode gamle triksa. Jeg vurderer faktisk å ta frem igjen mine gode gamle Dynastar Ballett ski!! men men... jeg tror begynner å bli litt for gammel (32+) til å hoppe, det gjør så helvetes vondt når jeg ramler. Andre som har det slik???

More than words
OP Offline
More than words

Jeg greier 270 til kanthekt til nakkesleng til nok ski for resten av dagen. SLÅ DEN!

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå