Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
kite alene, trenger noen råd
#2636 27/05/2008 10:19 PM
oldis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg prøvde min nye tube kite for første gang denne helgen, og hadde litt start vansker. Er vant til foil kite og legger da snø på enden og det er bare å starte. Jeg hadde kiten ytterst i vidvinduet og da kommer jo vinden inn på tvers og det måtte veldig mye sand til for å få til dette! noen som har noen råd, det samme med hvordan ta den ned når du er alene.

Re: kite alene, trenger noen råd
oldis #2637 28/05/2008 9:18 AM
Medlem
Medlem

Hei.Still samme spørsmål på kite.no / kiteforum.no (samme hvilken av de, for forumet er felles) så får du helt sikkert mange fler svar enn her. Pleier å være litt labert med svar på kitespørsmål her nemlig.

Her er en video som viser en litt annen metode:http://youtube.com/watch?v=NSaEYB1dI4cJeg er litt skeptisk til den sandbagen om det blåser mye. Da skal den hvertfall være ganske tung. Men akkurat samme prinsippet har jeg brukt på snø, med et snøanker. Det fungerer veldig bra! Og ikke minst føles det veldig trygt. På sommeren har jeg (foreløpig hvertfall) alltid hatt hjelp av en annen både til launch og landing. Men er du aleine kan jeg trygt anbefale denne metoden så lenge du er sikker på at det du fester chicken loopen i ikke blir dratt av gårde.