Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
dyre skifilmar
#25256 09/09/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Er inne på fri flyt sin nettbutikk og sjekkar ut nokon skifilmar. Men alle er så svina dyre! Kan nokon forklare meg kvifor og kvar eg eventuelt kan få tak i desse filmane billigare. Dette er ikkje for å sverte Fri Flyt, men fordi det er litt kjipt å måtte ut med tusenlappen for å sjå eit par tri filmar. (Kan jau ikkje verken laste dei ned, leige dei eller sjå dei på nokon annan måte enn å kjøpe...)

More than words
OP Offline
More than words

..din gjerrigknark! du må nok ut med såpass mye, husk at du støtter en god sak smile

Av til koster ting penger.....
More than words
OP Offline
More than words

Du er vel litt sur for at Fri Flyt koster penger også, og ski, utstyr m.m. Skikkelig urettferdig at ikke alt er gratis: Hei våkn opp!!!

More than words
OP Offline
More than words

tror flere ville kjøpt om det var billigere! en 50lapp for filme!

More than words
OP Offline
More than words

støtter en god sak...

enig i at det er mye penger,
More than words
OP Offline
More than words

men det gaar til en god sak. og hvis du er som meg, saa ser du filmene et par ganger fler enn en vanlig javla film som koster nesten like mye. faar litt storre glede av focused enn av james bond i japan liksom

More than words
OP Offline
More than words

Det koster skjorta å lage en skifilm, i hvert fall en med kvalitet og som ikke utelukkende er terrengpark-basert. Fra de amerikanske filmselskapene skal filmen så via distributør der borte, så til europisk distributør, så til norsk distributør, så til butikk. Alle disse fortjenesteleddene fordyrer helt klart sluttproduktet, men sysselsetting må man jo opprettholde. Synes ikke 349 er så ille å betale for en film som man må se om og om igjen, i motsetning til en hvilken som helst vanlig spillefilm som du neppe ser mer enn 2 ganger før den støver ned i hylla. Jeg har ikke anelse om hvor mange ganger jeg har sett VHS-en av "Blizzard of Aaahs" (håper den kommer på DVD snart!) eller DVD-en av "Focused", og hver gang synes jeg den er verdt hver eneste krone. So should you!

Støtt skiindustrien!
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har en del filmer nå... Og alle har jeg sett minst 20 ganger...! Du får drit mye glede ut av de filmene du kjøper... Ikke rart at det koster litt når PBP og matchstick må fraktes fra statene...

Dere skjønner ingen ting
More than words
OP Offline
More than words

Det er ikke spess dyrt å lage ski film i forhold til vanlig film - faen, skjønner dere ingen ting? Det som er problemet er etterspørselen - det er for få som er keen på dette! Tror du alle dumme amerikanere som kjøper alt som produseres i hollywood også kjøper skifilm tar du feil. Det er svært få som kjøper, så det blir mye å betale for hver... Likevel syns jeg det er dyrt, men de som kan gjøre noe med det er utstyrsleverandørene - det er jo den beste reklamen de kan få! Det måtte vært i deres interesse at filmene ble kjøpt av så mange som mulig...

More than words
OP Offline
More than words

selv om skifilmer kanskje er billige å lage er det jo ikke så rart at de selges dyre, siden nesten ingen kjøper slike filmer, må de jo tjene penger på filmene så da blir det selvsagt også dyrt

More than words
OP Offline
More than words

Takk for mange bra synspunkter! Skjønner at etterspørselen har mye å si for prisen, og ja, jeg kan se på en skifilm om og om igjen. Men du kan like gjerne si at etterspørselen (eller interessen om du vil) er liten fordi prisen er så stor som at prisen er stor fordi etterspørselen er så liten...

More than words
OP Offline
More than words

hadde kjøpt filmene om de så kostet 700kr. so worth it! ser dem tette ganger. hopp over en eller to byturer så bruker du pengene og kjøper noen filmer du kan se gang etter gang, sommer som vinter, år etter år! ingen oppladning til vinteren uten

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå