For 3 år siden var kanskje 1080en til salomon og candide si modell hos dynastar referansemodeller, men det er ikke tilfelle lenger. Nå finnes det masse gode ski der ute, og valget DITT er det du som må stå for selv. en test vil aldri kunne gi deg svar. Hvordan kjører du? Som en dame uten tæl med plogsvinger? Hardt som få? Kjører du virkelig så mye i parken som du liker å gi uttrykk for? Skal du seriøst aldri utenfor løypene?
Monteringen din kan også være alfa og omega for din oppfatning av skiene. Midtmontert gir ubrukelighet i pudder, og en sinnsvakt god switchski. Kjører du mye switch, eller går du helst på topptur med twins?
Jeg skal ikke prøve å si hva som er best, jeg har prøvd mange men ikke alle ski. Jeg syntes AR5 er lette og pusete, men hype selger alltid. Salomon lager for myke, ustabile ski. Rossignol er hakket bedre enn AR5, litt mer vekt og stabilitet. Selv elsker jeg egenskapene som viler i mine Airstyle, men design fra tyskland er vel en selvsagt katastrofe?
Jeg har vel ikke gitt noen svar, men håper du tenker før du kjøper, for behovet på skifronten er så individuellt som mor di.