Bra Chriss!
|
More than words
|
OP
More than words
I løpet av 4 innlegg klarte du endelig å uttale deg om emnet, istedet for å slenge drit om andre! Stor forbedring. Din tolkning om at jeg antydet at jeg var en hotshot kunne ikke vært mer feil: Jeg er langt fra noen hotshot bare mer enn vanlig skiinteressert. Innlegget mitt antydet snarere at jeg kjente Asle, og at han ikke kjente meg (Tok visst feil der, Asle). Men jeg vil ikke ha noe "hotshot wannebe" merkelapp hengende på meg. Når det gjelder selve temaet; drapåski. De som kjenner litt til historien til Atomic vet godt at de må betraktes som pionerer når det gjelder utvikling av pudderski. At de også lager gode konkurranseski kan ikke akkurat brukes mot dem. Til dagsorden; Å sende innlegg som bare skaper dårlig stemning uten å ha noe innhold iforhold til temaet kan man slutte med. Men det må være lov å være litt å være spissformulert og lett drittslengende når man kommer med noen meninger. Håper de fleste skjønner at det ikke er vondt ment.
|
|
|
 kanutt
|
More than words
|
OP
More than words
sorry om jeg missforstod deg.. Men mener fortsatt at lars ikke har serlig peiling på hva han prater om.. ikke vondt ment.
|
|
|
 Apology accepted.
|
More than words
|
OP
More than words
...Når det gjelder Lars har jeg en mistanke om at han har mer greie på ting enn han forsøker å gi inntrykk av. Men han har kanskje bommet litt når det gjelder Atomic sin historie på off-piste ski.
|
|
|
 Rossi 4X!
|
More than words
|
OP
More than words
Ta en titt på denne om du er så heldig å komme over et par. Fete, knallstive, og bygd slik ski skal bygges (sandwich, for da holder de lenger på flexen). Bare synd de er så latterlig dyre. Spør foresten ikke i en hvilken som helst sportsbutikk. Du får til svar at de ikke eksisterer!!!
|
|
|
 XXX er ikke XXX
|
More than words
|
OP
More than words
Husk at en Rossignol XXX i 185cm er en helt annen ski enn i 195cm. Korte modeller er nokså mye, lengste modell er som regel beinstiv. Samme som Head IM85/103 er en helt annen ski i kortere utgaver enn i 193. Den lengste modellen er den du ser Robert O. og Kai Z. rase ned fjellsidene med. Laget for fart, dyktige skikjørere (og til en viss grad tyngre kjørere). Derfor - en bandit er ikke nødvendigvis en bandit. Lengste modell er en helt annen ski.
|
|
|
 Lang
|
More than words
|
OP
More than words
kaj zacrisson kjører på salomon.. bare så du veit det mener jeg..
|
|
|
|
|
|
 B4 vs 195cm B3
|
More than words
|
OP
More than words
Greit nok at B3 195 er stivere og laget for tyngre kjørere enn B3 185. Men det er fremdeles samme konstruksjonen; CAP. B4 derimot er en sandwich ski som er så ulik B3 som den kan bli. B3 er blitt en veldig myk ski. B4 er en vanvittig stiv ski som får Dynastar ProRider skien til å fortone seg som en gummislange i forhold (litt overdrevet :-)). De har to par B4 i Oslo sportslager - 15 store per par!! Tipper det er under 10 personer i Norge som er istand til å kjøre denne skien. Jeg er ikke en av dem.
|
|
|
 Måtte gjøre et søk på Google...
|
More than words
|
OP
More than words
B4?: http://www.biglines.com/photos_large.php?picid=16230http://www.biglines.com/photos_large.php?picid=16231
|
|
|
 Lars;
|
More than words
|
OP
More than words
Å si at Atomic ikke hører hjemme utenfor racing er kanskje det dummeste jeg noen gang har hørt. Det at de satser på racing betyr at de kan kunsten å lage ski, og at de derfor har mye å komme med når de skal lage frikjøringsski. Atomic BD er en meget bra ski. Dessuten kan man vel si at merker som Dynastar, Vølkl, Head og Rossignol alle satser på racing. Skal Lars-logikken holde er det da svært få etterhvert som kan lage frikjøringsski.
|
|
|
 hvorfor i helvete skal dere ha stive ski!
|
More than words
|
OP
More than words
Visst en er dårlig på ski og ikke kan bruke skiene, så er det greit og la skien gjøre jobben for deg, en litt mykere ski gjør at en må jobbe mer på skiene og bruke mer power, se siste test av ski i skier magazine!
|
|
|
 men....
|
More than words
|
OP
More than words
de fleste her er jo veldig gode på ski.
|
|
|
 jeg liker"n: - "Lars-logikken"
|
More than words
|
OP
More than words
Valg av brede planker blir ekstremt subjektivt, og blir såklart prega av om du i det hele tatt "føler noe" når du ser skiene i butikken. Jeg føler ingen verdens ting når jeg ser Atomic. Omtrent like mye som når jeg ser på svigermoren min. Når jeg tenker Atomic ser jeg for meg blåis med salt på, seksten minusgrader i Kolsåsbakken og slalåm i tåke før heisen åpner om morgenen. Da jeg prøvekjørte et par Tele Daddy for et par måneder siden, var det omtrent like inspirerende som å trekke glidelåsen opp på en fartsdress i parkeringsplassen i Wyllerløypa. Jeg må glede meg til å spenne fast skiene, sikle på dem hver dag, og vise dem fram til selv helt skiuinteresserte kompiser når de kommer på besøk Og derfor er det Völkl Karma, V-pro og Explosive på meg.
|
|
|
|
|
|
 Lars.
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har vært som deg, jeg hata Atomic helt til jeg prøvde BD for snart 3 år siden.Da endra jeg kjapt mening.De er ikke bedre enn alt annet, men ikke dårligere heller.
|
|
|
 Lars-logikken
|
More than words
|
OP
More than words
-> Når jeg tenker Atomic ser jeg for meg blåis med salt på, seksten minusgrader i Kolsåsbakken og slalåm i tåke før heisen åpner om morgenen. ..kanskje det er verdt å skille mellom traumatiske opplevelser fra aldersbestemte klasser for aktiv alpinkjøring og skikjøring på ski laget til bruk utenfor løyper?
|
|
|
 Innlegget
|
More than words
|
OP
More than words
Forøvrig morro å se at så mange sliter med skiabstinenser! :o)
|
|
|
 larsern
|
More than words
|
OP
More than words
når jeg ser på svigermora mi tenker jeg mest på at jeg har lyst til å knulle dattera, når jeg ser at par atomic kittens får jeg lyst på dem også. atomic ski, tja, da får jeg mest lyst til å kjøre på ski. spiller jo ingen rolle hva det står på dem. det er sikkert foreldra dine som pesa deg ut i kulda du burde hate, det var altfor mange sånne idioter rundt omkring. ikke så rart du sliter med litt forvirring.
|
|
|
|
|