Hei.
Jeg kjører selv på BigStix 10.6 med Cobra R8. må si meg stort sett fornøyd med skia.Skal du ha en ski som har en ektremt god flyt i pudder så er dette skia. Jeg tror ikke det finnes mange ski som har så rå flyt i nysnøen ( ivertfall når det er mye av det..)Har du andre ski for løypa kan dette være et bra valg, men egenskapene på lite styresnø og til hard underlag er meget dårlige. Du føler du til tider har to store surfbrett på bena. Kanting er ikke lett, det blir rett og slett for store og for vanskelige og kante med. Skal du på skiferie er det å anbefale å ha et par som er litt mer glad i hardt underlag,som ski nr2.Når det gjelder BixStix 8.6 så er dette en ski som takler greit pudder, men ikke i nærheten av hva 10.6 presterer, men til gjengjeld så er den noe mer allround en 10.6. Den er betraktelig bedre på hardere underlag.Konklusjonen er vel at vist du er ute etter en ren pudderski og har andre par somtakler hardt føre er 10.6 et bra valg.Har du ingen andre teliser så kjøp 8.6. Den er som sagt noe mer allrounder en 10.6.