Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken binding til Atomic Big Daddy 2005
#20299 01/11/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har kjøpt meg nye ski, men er i tvil om hvilken binding jeg skal kjøpe, nå som Big Daddy ski "tar imot" alle typer bindinger. Tips mottas med stor takk :-)

More than words
OP Offline
More than words

.. det spørs veldi mye hvordan du kjører og hvor mye du veier. Om du normalt kjører med bindinger som har en DIN-skala til 14 vil jeg anbefale enten Salomon 914 eller Look P14. Begge kan leveres med breie bremser, på Salomon fås de så de passer direkte, mener du må bye de noen millimeter (lett gjort) med Look"s breieste bremse.

Problemet oppstår dersom du veier mye eller på andre måter ofte sliter med tryggheten på bindinger med skala til 14. Mitt bud blir da att prøve å hitte en Salomo 916 som er bygget mye kraftigere enn 914 og med litt oppfinsomhet i snekkerbua kan monteres med de breieste bremserne til en 914 (hvilket kan bestilles i en vanlig butikk). Look P15 og P18 er også bra bindinger, men med en annen bremseløsning som ikke er videre lett (visst er det muligt, har jort det selv før) å bøye til for bruk på +10cm ski. Like greit å slippe mekket med en Salomon 916 da. Atomic sin Race/BD1018 er også en veldig bra binding, ganske ulik den normale 614 etterosm 1018 er bygget med mye mer metal (og dermed er ganske tung), hvorfor den utløser mye mer presist (og bare når den skal) enn 614. Denne bindingen kan flyttes i lengderetninen også, noe jeg selv finner ganske handy. Denne binding er litt mere følsom enn Salomon 916 overfor snø mellem binding og støvel når du tar på de skiene. Tyrolia FF10+ synes jeg også funker greit. Jeg er ikke noen stor fan av Ryrolia sine bindinger generellt, men kjørte noe på FF10+ forrige år og havde ikke noe problem med de. Disse kan leveres med bremser til M103, denne bremsen passer også en BigDaddy.

Men det enkleste/greieste og den letteste riktige performance-løsningen er en Salomon 916 om du hitter en.

More than words
OP Offline
More than words

Kan nevne at jeg er 72 kilo og kjører hardt!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå