Mener å ha hatt samme problemet selv, da skoene jeg brukte før var for store å jeg ikke hadde tilpasset fotseng så sklir foten frem og tilbake under kjøring som resulterer i smerter i leggen. bruker du tilpasset fotseng?
Ja, og nei. Jeg brukte fotseng i fjor, men i år da jeg skulle på sesongens første tur opplevde jeg veldige smerter i fotbladene. Trodde det var fotsengene som gjorde det (satt dem i på slutten av sesongen i fjor) så jeg tok dem ut. Så på dem i går, og jeg har klippet vekk noe materiale på sidene som jeg tror forårsaket smertene. Satt dem i igjen og gikk med skoene oppstrammet i kjøremodus i stua i 2 timer i går uten at det gjorde vondt, så skal teste det på tur nå i helga.
Det er mye mulig du er inne på noe. Jeg slet med akkurat de samme smertene i fjor, og det var da jeg gikk til innkjøp av disse sålene. Fikk ikke testet så mye før sesongen var over, men jeg tror muligens det ble noe bedre. Men jeg lurer på om ikke smertene ville kommet lengre ned hvis foten sklir fram og tilbake i skoen, litt mer over rista?
En annen ting jeg har sett på er å kjøpe slike "booster straps". Har lest at disse skal fungere mot "shin bangs" iallfall, i tillegg til at fleksen blir mer progressiv.