Min teori har hele tiden vært at det er motsatt: at støvelen ikke er trang nok akkurat der. Leggene mine er litt merkelig utformet. Jeg har ganske store, muskuløse legger (ikke for å blåse min egen trompet altså...), mens ankelen og partiet hvor jeg får vondt er mye spinklere. Jeg tenker derfor at nedre del av leggen får anledning til å "slå" inni skoa, spesielt når jeg ligger for langt bakpå (til tider litt vanskelig å unngå..) og leggen blir presset bakover istedet for fremover. Derfor har jeg altså prøvd forskjellige metoder for å "fylle ut" akkurat der, men jeg har ikke hatt mye hell. Meget godt mulig at jeg er fullstendig på villspor. Smertene jeg har nå fikk jeg da jeg valgte noen for smale ski en dag det var MYE mer snø enn vi trodde, derfor ble jeg stående altfor langt bakpå hele turen ned.

Skoene var nye i fjor, og selv om jeg bruker dem veldig mye tror jeg ikke innerstøvelen kan være utslitt enda. Skulle gjerne besøkt en bootfitter som kanskje kunne sett på det med ekspertøyne, men det er ingen slike her i nærheten.