Det finnes mer miljøvennlige alternativer til alt.. Det er bare noen problemer:- Det koster å forske på ting slik at vi kan komme frem til alternativene.- Dette fører igjen til at det blir dyrere å kjøpe disse alternativene.

Får å løse problemer må en alltid starte med seg selv. En kan begynne å sette bevisste krav til hvem en kjøper av og hva de skal levere.

Vi har en annen glimrende mulighet, nemlig å ta med venner ut på tur. På den måten får de se egenverdien i naturen og kanskje dermed få et litt annerledes syn på hva det er vi holder på med å ødelegge..

Jeg har alltid fremstått som en miljøforkjemper, men har gått noen runder med meg selv i høst og kommet frem til at jeg er mye slappere enn hva jeg burde være.

Har derfor innført følgende endringer i mitt liv:- Jeg sorterer mer søppel, ikke bare restavfall og papp/papir. Velger heller å gå turen til kildesortering som er cirka 1,5km i den retninga jeg aldri går.- Sparer på strøm (slukker lys, skrur ned varme etc) når jeg ikke har bruk for det. Billig og miljøvennlig.- Har klistret "nei til uadressert reklame" på postkassa- Har meldt meg inn som ikke-aktivt medlem i to naturvernorganisasjoner- Prøver å velge produkter jeg vet er miljøvennlige eller rettferdige- Prøver å påvirke venner til å ta de samme standpunktene

Har håp og tro på at det skal bli bra..!