Det er absolutt verd det! Jeg har brukt rammebinding i flere år fra Duke som er tung, til den lettere 12. Funker til å gå med, funker til å kjøre med. Utfordringen er hvilke støvler du har! En tung kjøre støvel med liten eller ingen gå utslag er den store forskjellen, ikke bindingen. Skrittlegden med en kjøre støvel kontra en gå støvel, kan fort bli 10-15 cm og det utgjør mange meter på en lang topptur. Du må mao gå raskere for å holde følge kompisene med gåstøvler. Nå har jeg riktig nok bytta til King Pin. Jeg kjøpte kjørestøvler med bra gåutslag og tech maljer. Tech binding ble da naturlig å prøve ut, men ville ha en ordentlig bakbinding (Som King pin)som gir bedre kjørefølelse nedover. Med F12 og andre rammebindinger står du litt over skien (høyere) enn KinPin og andre klassiske alpinbindinger. Jeg følte at jeg fikk en mer kontant styring med skien med King Pin i forhold til F12, men det er detailjer! Er ikke en skolert alpinist så her er det nok mye grums i teknikken. Gå for en rammebining, du vil ikke angre!